اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شمال آمل:

دانشگاهی که در کنار صنعت نباشد کارکرد ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شمال آمل گفت: دانشگاه باید در کنار صنعت باشد و در غیر اینصورت این دانشگاه کارکرد نخواهد داشت.

دانشگاهی که در کنار صنعت نباشد کارکرد ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عباسعلی رستمی بعدازظهر امروز در همایش بین‌المللی مدل‌های غیرخطی و بهینه‌سازی با اشاره به اینکه دانشگاه باید بتواند نقش خود را در آموزش و پژوهش به خوبی ایفا کند، یادآور شد: دانشگاه‌ها نباید به اینکه تعدادی دانشجو دارند اکتفا کنند و کمیت را فدای کیفیت کنند.

وی با بیان اینکه آموزش عالی باید بتواند نقش خود را در توسعه کشور ایفا کند، اظهار داشت: دانشگاه باید بتواند نقش دانشجویان را در توسعه کشور نیز مشخص کند.

رستمی با تاکید بر اینکه کشوری پیشرفته است که دانشجویانش پیشرفته باشند، بیان کرد: دانشجویان باید در پیشرفت یک کشور نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه کارکرد دانشگاه‌ها فقط پژوهش نیست و باید بتواند ارتباط خود را با صنعت نیز حفظ کند، افزود: این قشر باید بتواند راهکارهایی برای مشکلات کشور پیدا کند.

رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه غیرانتفاعی شمال کشور با بیان اینکه دانشگاه باید ارتباط خود را با صنعت تنگاتنگ کند، اظهار داشت: پژوهشی که در دانشگا‌ه‌ها صورت می‌گیرد باید بتواند دردی از جامعه رفع کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان و اساتید باید جنبه‌های کاربردی پژوهش‌ها را مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: جامعه منتظر است تا جامعه دانشگاهی راهکاری برای مشکلات ارائه کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی نباید تنها در دانشگاه‌ها خلاصه شود بلکه باید نمایه‌های بیرونی نیز داشته باشد، افزود: باید نتیجه این پژوهش‌ها در اختیار جوامع آموزشی و صنعتی قرار گیرد تا بتواند نقش خود را ایفا کند.

به گزارش فارس، همایش بین‌المللی مدل‌های غیرخطی و بهینه‌سازی از صبح امروز به مدت دو روز در دانشگاه شمال آمل برگزار می‌شود.

انتهای‌ پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول