اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خبر داد

رشد 2 برابری واحدهای صنعتی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از رشد دو برابری واحدهای صنعتی در استان خبر داد و گفت: تعداد واحدهای صنعتی در گلستان از 442 به 813 واحد افزایش پیدا کرده است.

رشد 2 برابری واحدهای صنعتی در گلستان

رضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: در دولت‎های نهم و دهم جهش‎ها و دستاوردهای خوبی را در تمامی زمینه‎ها شاهد بوده‎ایم؛ به طوری که در بحث علمی مقام‎ معظم رهبری همواره در این راستا از دولت قدردانی می‎کنند و این مهم از افتخارات دولت احمدی‎نژاد محسوب می‎شود.

وی تصریح کرد: در ابتدای دولت نهم در گلستان تعداد فضای سرپوشیده ورزشی 73 بوده و در سال 90 این رقم به 365 مورد افزایش پیدا کرده است که رشد پنج برابری را طی هفت سال فعالیت دولت در این بخش شاهد هستیم.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: تعداد فضای روباز از 25 به 111 رسیده و سرانه ورزشی نیز با رشد 3.5 برابری از 0.2 مترمربع به 0.68 مترمربع ارتقا پیدا کرده است.

غلامی از افتتاح دو بیمارستان در استان خبر داد و یادآور شد: تخت‎های بیمارستانی از 2 هزار به 2 هزار و 500 تخت رسیده که در این زمینه 25 درصد رشد داشته‎ایم.

وی به شاخص‎های رشد اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: میزان تولید محصولات زراعی از 2 هزار و 470 هزار تن به 3 میلیون و 117 هزار تن رسیده و تعداد شاغلان بخش صنعت نیز از 11 هزار و 600 نفر به حدود 18 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

به گفته معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان، تعداد جواز تاسیس صادره در سال 84 که به میزان 2 هزار و 817 فقره بوده در سال جاری به 6 هزار و 352 فقره افزایش یافته است.

غلامی از افزایش طول بزرگراه‎های استان خبر داد و یادآور شد: افزایش طول بزرگراه‎ها به عنوان زیرساخت اصلی توسعه محسوب می‎شود که این میزان از 146 به 281 رسیده و حدود دو برابر در این زمینه رشد داشته‎ایم.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت‎های حمل و نقل مسافر در توسعه نیز از 37 هزار نفر به 268 هزار نفر رسیده و این بخش نیز بیش از 9 برابر رشد نشان می‎دهد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از افزایش تعداد شهرک‎ها و نواحی صنعتی در استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد شهرک‎ها و نواحی صنعتی از 6 به 13 رسیده است و در حال حاضر 300 هکتار زمین صنعتی قابل واگذاری در این بخش وجود دارد.

غلامی گفت: مشترکان تلفن ثابت نیز از 432 به 630 هزار شماره رسیده و تعداد مشترکان همراه نیز رشد 10 برابری نشان می‎دهد و از 61 شماره به 740 هزار شماره ارتقا پیدا کرده است.

وی از عملکرد خوب آموزش عالی و بخش عمران روستاها ابراز امیدواری کرد و گفت: تلاش‎های خوبی در این زمینه‎ها صورت گرفته است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان در پایان اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که رفاه و توسعه را برای مردم استان فراهم کنیم و در این راستا از همه فرصت‎ها و ظرفیت‎های استان بهره گرفتیم تا درآمد سرانه مردم گلستان طی پنج سال آینده حداقل سه برابر ظرفیت موجود باشد.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول