اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف لنگرود:

6 بقعه لنگرود تخریب و بازسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف لنگرود از تخریب بازسازی و توسعه 6 بقعه این شهرستان خبر داد.

6 بقعه لنگرود تخریب و بازسازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود حسین یوسف‌زاده ظهر امروز در مراسم پروژه کلنگ‌زنی بقعه بی‌بی زینب این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: بقعه متبرکه بی‌بی زینب لنگرود با زیربنای 160 متر مربع در دو طبقه بازسازی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف لنگرود با اشاره به اعتبار مورد نیاز این پروژه گفت: برای تخریب، بازسازی و توسعه بقعه بی‌بی‌ زینب 200 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است که اکنون 30 میلیون تومان اعتبار برای این امر در اختیار اداره اوقاف لنگرود قرار گرفته است.

وی افزود: بقیه اعتبار مورد نیاز با یاری خیران و همکاری شهرداری و شورای شهر لنگرود تامین می‌شود.

به گفته این مسئول بقعه مذکور در مرکز لنگرود قرار دارد و مورد لطف و توجه زائران در داخل و خارج شهرستان است و به دلیل نزدیکی با پارک آزادی می‌تواند مرکز خوب فرهنگی و قرآن در سطح شهر باشد.

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی باشد و تمام تلاش ما این است تا بقعه متبرکه و بقاع دیگر لنگرود در آینده قطب فرهنگی شهرستان شود.

رئیس اداره اوقاف لنگرود با بیان اینکه مجوز تخریب بازسازی و توسعه سه بقعه دیگر لنگرود گرفته شده است تصریح کرد: بقعه‌های متبرکه سید محمد تقی کوشال‌شاه با 250 متر زیربنا، بقعه آقا سید قاسم شکرکش با 165 متر زیربنا و بقعه آقا سید محمد گالش‌کلام آماده انجام عملیات عمرانی هستند و پیمانکار آنها انتخاب شده است.

وی اعتبار اولیه این بقاع را 30 میلیون تومان اعلام کرد و اذعان کرد: دو بقعه زرداب‌محله و آقا سیدجلال شلمان نیز شرایط تخریب و بازسازی را دارند که مجوزهای آنها هنوز اخذ نشده است.

یوسف‌زاده یادآور شد: تمام تلاش ما این است که عملیات عمرانی هر چه سریع‌تر به پایان برسد تا به ظاهر شهر آسیب نرسد و عملیات ساخت و ساز موجبات آزار همسایگان را فراهم نکند.

وی اعتبارات اداره اوقاف لنگرود را ناچیز خواند و از خیران خواست تا در اجرای ساخت و ساز بقعه این نهاد را یاری کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول