اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال انجام می‌شود

اتمام فاز نخست توسعه بقعه امامزاده عبدالله همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: با اخذ وام 500 میلیون تومانی از سازمان اوقاف و امور خیریه، فاز نخست پروژه امامزاده عبدالله(ع) همدان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اتمام فاز نخست توسعه بقعه امامزاده عبدالله همدان

حجت‌الاسلام سید حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پروژه امامزاده عبدالله(ع) همدان اظهار کرد: این پروژه از سال 83 پس از تصویب طرح جامع آن با مساحت یک هزار و 200 متر مربع در طبقه فوقانی شامل تربت‌خانه (200 متر) و سه شبستان پیرامونی مورد توجه قرار گرفت که 4 هزار متر نیز محوطه بیرونی شامل حیاط‌ها برای اجرای برنامه‌های مهم دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قسمت عمده فعالیت‌های عمرانی طبقه پایین پروژه امامزاده عبدالله(ع) همدان باقی مانده و نتوانستیم از اعتبارات دولتی هیچ مبلغی را برای این پروژه دریافت کنیم درصدد اخذ وام از صندوق راسخون سازمان اوقاف و امور خیریه برآمدیم.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه هدف ما بر به اتمام رساندن فاز نخست پروژه امامزاده عبدالله(ع) همدان تا پایان امسال است، تصریح کرد: بر این اساس با پیگیری‌های فراوانی که صورت گرفت مقرر شد مبلغ 500 میلیون تومان وام از منابع داخلی سازمان اوقاف از طریق صندوق راسخون در اختیار این پروژه قرار گیرد.

به گفته وی، بر اساس تزریق این وام به پروژه امامزاده عبدالله(ع) همدان بحث کاشی‌کاری و محوطه‌سازی این پروژه به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

رضوی با اشاره به احداث کتابخانه 450 متری در طبقه پایینی پروژه امامزاده عبدالله(ع) همدان نیز گفت: حدود 200 متر از کتابخانه به عنوان مخزن کتب و حدود 250 متر مربع نیز سالن مطالعه برای خواهران و برادران با ورودی‌های مجزا، خواهد شد.

به گفته وی، از وام 500 میلیونی اخذ شده از سازمان اوقاف، 100 میلیون تومان صرف اتمام طرح کتابخانه امامزاده عبدالله(ع) خواهد شد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان به بحث نورپردازی گنبد و گلدسته‌های این بقعه پرداخت و با اشاره به هزینه اولیه 20 میلیون تومانی در این زمینه، افزود: دو عدد برج نور در قسمت شرقی و جنوبی امامزاده به ارتفاع 22 متر و هزینه‌ 50 میلیون تومان ساخته شده که نصب خواهد شد.

وی به مشکل صوت در بقعه امامزاده عبدالله(ع) اشاره کرد و گفت: این مشکل نیز با اعتبار 70 میلیون تومان رفع خواهد شد.

رضوی در پایان با اشاره به حصارکشی اطراف بقعه امامزاده عبدالله(ع) همدان، عنوان کرد: 40 چشمه سرویس بهداشتی با امکانات کامل نیز برای زائران ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول