اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

بازسازی 200 بقعه در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ساخت، بازسازی و تکمیل بالغ بر 200 بقعه متبرکه در استان خبر داد و گفت: گیلان رتبه نخست کشوری را در بازسازی بقاع متبرکه دارد.

بازسازی 200 بقعه در گیلان

حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به در دست ساخت بودن و تکمیل و بازسازی شدن بقعه‌های گیلان، اظهار کرد: از خیران گرامی انتظار می‌رود برای تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه‌های عمرانی ما را یاری کنند.

وی وقف را یک چشمه‌ همیشه جاری دانست که پایان یافتنی نیست و گفت: افرادی که تمکن مالی دارند به موضوع وقف توجه بیشتری داشته باشند.

این مسئول با اشاره به وجود برخی موقوفات با قدمتی 100 ساله، ابراز کرد: برخی افراد واقف‌ صدها سال پیش فوت کرده‌اند اما طبق نیتی که کرده بودند از محل درآمد موقوفات برای آنها مراسم ختم قرآن، روضه برگزاری و یا کمک به فقرا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس شرح و قانون اداره اوقاف موظف عمل به نیت واقف است، افزود: این واقف است که می‌گوید درآمد حاصل از وقف او در کجا هزینه شود.

عادلی، گیلان را در موضوع ساخت و بازسازی بقاع متبرکه در کشور دارای رتبه نخست دانست و تصریح کرد: ‌اکنون بیش از 200 بقعه در گیلان در حال ساخت و تکمیل است.

وی با تاکید بر هزینه‌های بالای ساخت ‌و ساز و بازسازی بقاع و مراکز مذهبی خاطرنشان کرد: اگر این ساخت و سازها تنها از محل نذورات انجام شود مدت اجرای این پروژه‌ها بسیار طولانی می‌شود و در این راستا از خیران انتظار می‌رود برای تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه‌های عمرانی به ما کمک کنند.

عادلی با اشاره به پروژه ساخت بقعه خواهر امام رضا(ع) رشت ابراز کرد: از مردم مومن رشت می‌خواهیم برای تکمیل پروژه بازسازی و تکمیل بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت که آرزوی مردم این شهرستان و استان است به یاری ما بشتابند.

وی به کمک 50 میلیون تومانی یکی از خیران شهر رشت برای ساخت درب‌های شبستان حرم مطهره مذکور اشاره کرد و یادآور شد: با وجود کمک‌های مردمی، هزینه‌های این پروژه میلیاردی است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول