اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول دولت‏های نهم و دهم صورت گرفت

صدور 5 هزار فقره جواز تاسیس در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در طول دولت‏های نهم و دهم بیش از 5 هزار و 600 فقره جواز تاسیس در استان زنجان صادر شده است.

صدور 5 هزار فقره جواز تاسیس در استان زنجان

علی معصومی امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: عملکرد دولت‎های نهم و دهم در بخش صنعت، معدن و تجارت در زمینه صدور جواز تاسیس و طرح‎های توسعه صنایع با دولت‎های قبلی در نمایشگاه دولت مهر مقایسه شده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از روی کار آمدن دولت‎های نهم و دهم 3 هزار و 647 فقره جواز تاسیس در استان زنجان صادر شده است، خاطرنشان کرد: میزان جوازهای تاسیس صادر شده در طول دولت‎های نهم و دهم در استان 5 هزار و 600 فقره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه میزان سرمایه‎گذاری‎های صورت گرفته برای جوازهای تاسیس در دوران قبل از دولت‏های نهم و دهم 52 هزار و 904 میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: در طول دولت‎های نهم و دهم 246 هزار و 451 میلیارد ریال سرمایه‎گذاری شده است.

وی میزان اشتغالزایی جوازهای تاسیس صادر شده قبل از سال 84 را 143 هزار و 151 نفر اعلام کرد و افزود: میزان اشتغالزایی از طریق صدور جوازهای تاسیس در طول دولت‎های نهم و دهم در استان زنجان 198 هزار و 899 نفر است.

معصومی با بیان اینکه قبل از دولت‏های نهم و دهم 525 فقره پروانه کسب در استان زنجان صادر شده است، ادامه داد: در طول خدمت دولت‎های نهم و دهم 542 فقره پروانه بهره‎برداری با سرمایه‌‌گذاری بالغ بر 14 هزار و 194 میلیارد ریال صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌ گذاری صورت گرفته برای پروانه بهره‏‌برداری قبل از دولت‏های نهم و دهم 4 هزار و 212 میلیارد ریال برآورد شده است که این تعداد پروانه برای 16 هزار و 721 نفر فرصت شغلی فراهم کرده است، تصریح کرد: در طول خدمت دولت‎های نهم و دهم نیز برای 16 هزار و 288 نفر اشتغالزایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه میزان صادرات استان زنجان در سال 84 حدود 171 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته در طول دولت‎های نهم و دهم سالانه با افزایش قابل توجه صادرات در استان مواجه بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش میزان صادرات استان زنجان در سال گذشته به اوج خود رسیده است، اضافه کرد: میزان صادرات استان در سال گذشته 652 میلیون دلار بوده است.

معصومی اظهار داشت: هدفگذاری سال جاری برای صادرات یک میلیارد دلار است که با برنامه‌ ریزی‏های صورت گرفته همه تلاش خود را برای رسیدن به این هدف متمرکز می‏کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر صادرات استان زنجان از محل تولیدات معدنی و صنایع معدنی است، ادامه داد: این امر توانمندی و ظرفیت‏های بزرگ استان را در این زمینه نشان می‏دهد که بسیار قابل توجه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته به دنبال افزایش ظرفیت تولید خاک برای تامین نیاز صنایع معدنی در استان زنجان هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات زیادی در زمینه تامین خاک مورد نیاز صنایع معدنی در وزارت صنعت، معدن و تجارت استان زنجان صورت گرفته است.

معصومی به وجود 10 سازمان و تشکل خصوصی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سازمان صنعت، معدن و تجارت 32 غرفه واحدهای صنعتی را نیز در نمایشگاه دولت مهر راه‎اندازی کرده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول