اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت

20 پروژه اداره راه و شهرسازی بابل به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و شهرسازی بابل گفت: به مناسبت هفته دولت 20 پروژه اداره راه و شهرسازی بابل به بهره‌برداری رسید.

20 پروژه اداره راه و شهرسازی بابل به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، زمان اکبرپور صبح امروز در مراسم بهره‌برداری این پروژه‌ها اظهار داشت: این 20 پروژه شامل 25 کیلومتر راه روستایی در قالب زیرسازی، آسفالت و روکش با اعتباری بیش از3 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه اعتبار راه بابل در سال 90 حدود 12 میلیارد و 708 میلیون تومان بوده، افزود: اعتبارات استانی بابل در بخش راه‌های روستایی از محل نگهداری راه‌های اصلی و فرعی 2 میلیارد و 835 میلیون تومان و اعتبار استانی در راه‌های اصلی و فرعی یک میلیارد و 735 میلیون تومان بوده است.

اکبرپور بیان داشت: مجموع اعتبارات استانی راه بابل 4 میلیارد و 570 میلیون تومان بوده که 3 میلیارد و 786 میلیون تومان تخصیص یافته که 83 درصد را شامل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اعتبار راه‌های روستایی از منابع ملی و استانی 5 میلیارد و 990 میلیون تومان بوده که بیش از یک میلیارد و 486 میلیون تومان تخصیص یافته و اعتبارات بخش حوادث نیز 695 میلیون تومان بوده که 645 میلیون تومان تخصیص یافته است.

رئیس راه و شهرسازی بابل ابراز داشت: از محل ماده 180 زیرسازی راه، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 30 میلیون تومان مصوب شد که 858 میلیون تومان آن تخصیص یافته  و از محل ماده 180 روکش، 423 میلیون تومان مصوب که بیش از 238 میلیون تومان تخصیص یافته است.

اکبرپور میانگین کل پنج منابع تخصیصی راه را 55 درصد برشمرد و بیان داشت: از 12 میلیارد و 708 میلیون تومان، بیش از 6 میلیارد و 914 میلیون تومان تخصیص یافته که شامل 55 درصد می‌شود.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن مسیر گلوگاه در بابل به فیروزجاه عنوان کرد: بیش از 24 نقطه حادثه خیز در این مسیر وجود داشته که در 13 نقطه رانشی احداث دیوار انجام شده و برای 11 نقطه دیگر به بیش از 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که به توان مشکلات این مسیر را برطرف کرد.

این مسئول اذعان داشت: برای رفع مشکل این مسیر نیاز به احداث کانال و زهکشی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان و یا احداث آب‌روهای لوله‌ای یا دالی به اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان برای هدایت آب‌های سطحی نقاط مورد نظر نیاز است.

رئیس راه و شهرسازی بابل تصریح کرد: اعتبار مصوب سال 91 شهرستان بابل بیش از 5 میلیارد تومان بوده در حالی که بیش از 60 پروژه را در دست اجرا داریم که در مناسبت‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبرپور اذعان داشت: جاده شهید صالحی بابل یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های بابل است که برای دو بانده کردن  این جاده به اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان نیاز بوده  که در حال حاضر پیمانکار مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول