اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از هفته دولت صورت گرفت

بهره‌برداری از 8 طرح عمرانی در نیکشهر

خبرگزاری فارس: در ششمین روز گرامیداشت هفته دولت، هشت طرح مختلف عمرانی در بخش بنت از توابع شهرستان نیکشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 8 طرح عمرانی در نیکشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، بخشدار بنت صبح امروز در آیین بهره‌برداری از هشت طرح عمرانی در بنت با حضور معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این تعداد پروژه شامل عمرانی، ورزشی، کشاورزی و خانه بهداشت با اعتبار 4 میلیارد و 240 میلیون ریال است که امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کوروش محمدی افزود: از مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌هایی که در بخش بنت افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند می‌توان به برق‌رسانی به دو روستای حسین آباد و تنگ‌دپ با بهره‌مندی 27 خانوار و با اعتبار یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار، افتتاح و بهره‌برداری از سالن چند منظوره ورزشی آموزش و پرورش بخش بنت با اعتبار 2 میلیارد و 28 میلیون ریال و 706 متر مربع زیربنا نام برد.

وی بیان داشت: همچنین مرمت و بازسازی قنات شهر بنت با 270 میلیون ریال، احیا و مرمت قنات روستای دهان با 174 میلیون ریال، بهره‌برداری از استخر ذخیره آب روستای ملگوری از جمله طرح‌های کشاورزی است که امروز به بهره‌برداری رسیدند.

بخشدار بنت ادامه داد: بهره‌برداری از خانه بهداشت روستای نیامکند با 430 میلیون ریال اعتبار، بهره‌برداری از کانال آبیاری عمومی با 180 میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاحی امروز است.

* 110 واحد مسکن روستایی نیکشهر به بهره‌برداری رسید

سرپرست اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیکشهر گفت: به مناسبت هفته دولت، 110 واحد مسکن روستایی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و 110 خانوار خانه‌دار شدند.

محمدعظیم رئیسی افزود: در مجموع 11 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت واحدهای مسکونی شهرستان نیکشهر از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پرداخت تسهیلات، به متقاضیان هزینه شده است.

وی بیان داشت: این واحدهای مسکونی در روستای غریب آباد تعداد 15 واحد، نگور بخش مرکزی تعداد 12 واحد، حسن‌آباد فنوج 10 واحد، آب انبار فنوج 23 واحد، کریم آباد قصرقند 30 واحد و هیتان بخش مرکزی، تعداد 20 واحد ساخته شده است و 110 خانوار از نعمت اجرای این طرح‌ها بهره‌مند و صاحب مسکن مقاوم شده‌اند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیکشهر ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم دولت در استان و شهرستان نیکشهر، مقاوم سازی مسکن روستایی بود که از سال 1384 کلید خورد و از آن سال تاکنون برای کمک به روستائیان و ساخت سرپناه برای آنان و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده تعداد 6 هزار واحد مسکونی در شهرستان نیکشهر احداث شده است.

رئیسی تصریح کرد: در سال 1384 تعداد یک هزار واحد مسکونی با اعتبار هر کدام 50 میلیون ریال، در سال 1385 تعداد یک‌ هزار واحد مسکونی با اعتبار هر کدام 57 میلیون ریال، در سال 1386 تعداد یکصد واحد با اعتبار هر کدام 65 میلیون ریال، در سال 1387 تعداد 900 واحد با اعتبار هر کدام 75 میلیون ریال، در سال 1388 تعداد یک‌هزار واحد با اعتبار هر کدام 75 میلیون ریال و در سال 89 و 90 تعداد 2 هزار واحد مسکونی با اعتبار هرکدام 100 میلیون ریال برای روستائیان ساخته شده است.

وی گفت: در مجموع برای 6 هزار واحد مسکونی به مبلغ 457 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن با ارائه و پرداخت تسهیلات بانکی هزینه شده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول