اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از هفته دولت

مخزن آب 100 متر مکعبی آبیک به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مخزن هوایی آب شرب 100 متر مکعبی روستاهای حلال‌آباد و مالی‌آباد آبیک با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مخزن آب 100 متر مکعبی آبیک به بهره‌برداری رسید

غلامرضا طارمیان مدیر آبفار آبیک در حاشیه مراسم افتتاح مخزن 100 متر مکعبی آب شرب روستاهای حلال‌آباد و مالی‌آباد آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: این مخزن با 830 میلیون ریال از اعتبارات داخلی شرکت آبفای روستایی شهرستان احداث شده که 200 خانوار از روستاهای حلال‌آباد و مالی‌آباد را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی همچنین از افتتاح شبکه انتقال آب و ساخت اطاقک در روستای ابراهیم‌آباد بافنده از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک در هفته دولت خبر داد و گفت: با 300 میلیون ریال اعتبار از منابع داخلی شرکت آبفای روستایی شهرستان، چهار کیلومتر شبکه داخلی و لوله‌گذاری صورت گرفته که 100 خانوار از روستای ابراهیم‌آباد بافنده را زیر پوشش قرار می‌دهد.

این مسئول در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب روستای قشلاق آبیک اظهار کرد: تصفیه‌خانه مذکور 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین اعتبار به میزان پنج میلیارد ریال، علاوه بر پرداخت مطالبات پیمانکار و خرید تجهیزات، این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید که البته پیمانکار قول مساعد داده تا اواخر شهریور ماه پروژه را به اتمام برساند.

مدیر آبفای روستایی آبیک ادامه داد: برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستای قشلاق تاکنون 23 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

طارمیان در خصوص نوع سیستم تصفیه‌خانه روستای قشلاق تصریح کرد: سیستم تصفیه‌خانه از نوع نیزار مصنوعی با جریان زیر سطحی می‌باشد.

وی اضافه کرد: در ابتدای تصفیه‌خانه، آب پس از عبور از آشغال‌گیر مکانیکی و یا دستی پارشال فلوم می‌شود و از آنجا توسط لوله وارد استخر بی‌هوازی خواهد شد که پس از واحد بی‌هوازی، توسط لوله‌ای به شبکه توزیع فاضلاب برای ورود به نیزارها وارد می‌شود.

این مسئول بیان کرد: سر ریز تنظیمی نصب شده در ابتدای هر نیزار، میزان ورود فاضلاب در هر نیزار را تنظیم و در انتها توسط شبکه جمع‌آوری فاضلاب تصفیه شده (پساب) و به واحد کلریناسیون هدایت می‌شود.

مدیر آبفار آبیک خاطر نشان کرد: شبکه توزیع و جمع‌آوری فاضلاب برابر نقشه‌ها از نوع پلی‌اتیلن به قطرهای 200 تا 400 میلی‌متر است.

طارمیان یادآور شد: فرآیند تصفیه فاضلاب برکه با روش نیزار مصنوعی کاملا با محیط زیست همخوانی دارد و هزینه‌های بهره‌برداری و اجرای آن نسبت به روش‌های مشابه کمتر است.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول