اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 125 هزار میلیون ریال طرح کشاورزی در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان‌ گفت: به مناسبت هفته دولت 125 هزار و 65 میلیون ریال طرح کشاورزی در استان کرمان بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 125 هزار میلیون ریال طرح کشاورزی در کرمان

عباس ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طی هفته دولت و به همت کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بهره‌برداری از 72 پروژه کشاورزی و دامی با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد و 65 میلیون ریال در سراسر استان کرمان آغاز شد.

وی بیان داشت: این طرح‌ها شامل 60 پروژه آب و خاک با اعتبار 93 هزار و 505 میلیون ریال‌، ‌هشت پروژه امور دام با اعتبار 13 هزار و 660 میلیون ریال‌، ‌سه پروژه تولیدات گیاهی با 12 هزار و 300 میلیون ریال و یک پروژه صنایع کشاورزی ‌با اعتبار یک هزار و 100 میلیون ریال هزینه است.

ملایی خاطر‌نشان کرد: با توجه به بحران خشکسالی و به منظور استفاده بهینه از منابع پر‌ارزش آبی استان، اجرای پروژه‌های آب و خاک از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از اولویت‌های کاری این سازمان است.

وی گفت‌: علاوه بر 72 پروژه افتتاحی که مورد بهره‌برداری قرار گرفتند‌، 72 طرح عمرانی با اعتبار 120 هزار و 565 میلیون ریال اعتبار در هفته دولت مراسم اجرایی آنها آغاز که با بهره‌برداری از پروژه‌های پایان یافته سال جاری این سازمان برای 3 هزار و 643 نفر تثبیت شغل و 66 نفر ایجاد اشتغال شده است.

ملایی ابراز داشت: 40 طرح با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 570 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و خشکسالی در شهرستان  شهربابک مورد افتتاح قرار گرفت.

وی افزود: در شهرستان‌ سیرجان نیز طرح گلخانه‌ای مجتمع پردیس به وسعت 5 هزار متر مربع افتتاح شد که برای پنج نفر اشتغالزایی داشته و 600 میلیون ریال از تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

ملایی تصریح کرد: در شهرستان ریگان نیز کلنگ اجرای سیستم آبیاری تحت فشار گروه شماره شش همت‌آباد ده‌رضا به زمین زده شد که این طرح آبیاری تحت فشار در 26 هکتار با اعتبار 105 میلیون تومان انجام می‌شود که 85 درصد این اعتبار بلاعوض است.

وی گفت: همچنین سیستم آبیاری تحت فشار در روستای ده‌رضا شهرستان ریگان در اراضی شرکت کشت و صنعت در 30 هکتار و با اعتبار 120 میلیون تومان افتتاح شد و با اجرای آن از هدر رفت 85 درصدی آب جلوگیری می‌شود.

ملایی بیان داشت: در شهرستان زرند نیز افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در سطح 24 هکتار با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی و کمک بلا‌عوض 850 میلیون ریالی دولت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین عملیات احداث دومین گلخانه هیدرو پونیک با اعتبار 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی در منطقه بهشت وحدت آغاز شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول