اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منطقه ویژه، بازاریابی و سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی:

سرمایه‌گذاران منطقه ویژه شهیدرجایی تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منطقه ویژه، بازاریابی و سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی گفت: سرمایه‌گذاران منطقه ویژه شهید رجایی، تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند.

سرمایه‌گذاران منطقه ویژه شهیدرجایی تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی خوش‌نیت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه و تولید برق، سیستم‌های تامین آب شیرین، تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه مواد زائد Reception، ارائه خدمات آذوقه رسانی، آبرسانی، تدارکات ناوگان و طرح‌هایی از این دست، از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال 91 برای منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی است.

وی افزود: از آنجایی که اجرای این طرح‌ها می‌تواند در آینده نزدیک این منطقه را به سوی هدف ایجاد منطقه‌ای عاری از هرگونه آلودگی سوق دهد، متقاضیان آن از حمایت سازمان بنادر و دریانوردی در اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده و تخفیفات خاص در اجاره بها بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اداره منطقه ویژه، بازاریابی و سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی ادامه داد: موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین‌المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و قشم و بنادر حوزه خلیج فارس این مجمتع بندری را به پایگاه راهبردی و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

خوش‌نیت بیان کرد: بندر شهید رجایی با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ترمینال کانتینری کشور عملکرد بیش از 2.6 میلیون TEU در سال 90 داشته است.

همچنین حجم قابل قبولی از عملیات جابه‌جایی کالاهای عمومی به ویژه محصولات فولادی، فله خشک (غله و سنگ آهن)، فلع مایع ( روغن‌های خوراکی) و فرآورده‌های نفت خام در این بندر انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: در بندر شهید رجایی طرح توسعه و تکمیل حوضچه‌های دوم وسوم شامل احداث اسکله‌های جدید و با قابلیت پهلو دهی شناورهای با آبخور 17 متر و تا ظرفیت 145 هزار DWT، توسعه باراندازها و احداث انبار، تاسیسات زیر بنایی و تامین تجهیزات دریایی و بندری مورد نیاز در دست اجراست و بر اساس برنامه‌ریزی انجام یافته با اتمام مرحله دوم توسعه، ظرفیت کانتینری بندر به شش میلیون TEU در سال خواهد رسید.

خوش‌نیت اظهار داشت: تاکنون در این منطقه سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی (به منظور صادرات ترانزیت و سوآپ)، لجستیک کالا و کانتینر، پایانه‌های صادراتی و ترانزیتی، کارخانه صنایع تبدیلی، مخازن نگهداری مواد خام و روغن خوراکی، خطوط لوله و انتقال فرآورده‌های نفتی، تعمیر و شست‌وشوی کانتینر و ... انجام شده که تعدادی از آنها در حال بهره‌برداری و تعدادی در حال ساخت است.

وی با اشاره به مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: برخورداری از امتیازات مناطق ویژه اقتصادی، وجود اراضی قابل واگذاری برای فعالیت پشتیبانی، صنعتی، نفتی و خدماتی به صورت BOOT، اجاره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، وجود شبکه‌های آب، برق، تلفن، IT  و سیستم دفع آب‌های سطحی، امکان استفاده بهینه از شبکه ارتباطی داخلی و بین‌المللی دریایی، راه‌آهن و جاده ای از جمله مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی است.

خوش‌نیت در ادامه افزود:  قرار گرفتن در مسیرهای اصلی کریدورهای ترانزیتی نظیر شمال و جنوب، شرق و غرب برای تسهیل ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و دریای عمان، افغانستان، پاکستان و عراق، دسترسی به آب‌های آزاد و حداکثر استفاده از مزیت‌های حمل و نقل دریایی، مجاورت با مراکز و قطب‌های اصلی تولیدی، صنعتی و پتروشیمی کشور، وجود شبکه‌های بانکی، اعتباری، بیمه ای، گمرک و سایر موسسات خدماتی مرتبط، امکان استفاده از تسهیلات اعتباری و بانکی، وجود ترمینال‌های اختصاصی، ترانزیت سوخت و بانکرینگ، کانتینری، عمومی و فرآورده‌های نفتی و مواد معدنی از دیگر مزایا و ویژگی‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول