اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان‌رضوی:

نماد پایتخت معنوی رشته‌ پهلوانی و زورخانه‌ای به خراسان‌رضوی اهدا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: نماد پایتخت معنوی رشته‌ پهلوانی و زورخانه‌ای به خراسان‌رضوی اهدا می‌شود.

نماد پایتخت معنوی رشته‌ پهلوانی و زورخانه‌ای به خراسان‌رضوی اهدا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، داود علی‌زاده در نشست خبری صبح امروز در سالن مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از تجربیات پیشکسوتان در رشته ورزشی کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای سبب پیشرفت هرچه بهتر این رشته ورزشی در استان می‌شود.

رئیس هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای افزود: در استان 9 باشگاه و گود زورخانه‌ای وجود دارد که 2 باشگاه آن خصوصی است.

علی‌زاده در ارتباط با بازدید از باشگاه‌ها، گفت: از باشگاه‌های استان به صورت ماهانه و مداوم توسط اعضای هیئت بازدید صورت می‌گیرد و اعضای هیئت به نقاط قوت و ضعف گودهای زورخانه‌ای می‌پردازند که در این ارتباط تاکنون از هر باشگاه 5 الی 6 بار بازدید کرده‌ایم و به مشکلات آنها رسیدگی شده است.

رئیس هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای اظهار کرد: میزبانی مسابقات در ورزش زورخانه‌ای پیشکسوتان در مشهد و میزبانی مرشدان برتر را در سبزوار برگزار کرده‌ایم که به رتبه 9 که بالاترین رتبه این رشته ورزشی است توانستیم دست پیدا کنیم.

وی افزود: برنامه‌های‌ متعددی برای ورزشکاران این رشته ورزشی تا به حال اختصاص داده شده است که یکی از این برنامه‌ها اعزام تیم حرفه‌ای در زمینه رشته ورزشی پهلوانی به تایلند بود که ورزشکاران ما توانستند در این برنامه ورزشی نظر تمام افراد و ورزشکاران را به خود جلب کنند و این حرکت به گونه‌ای معرف رشته ورزشی پهلوانی در خاج از ایران بوده است.

علیزاده در بحث انتخاب اعضای هیئت در رشته کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای افزود: انتخاب اعضای برای ما کار آسانی نبود و ما بیشتر سعی بر این داشتیم که از تجربیات پیشکسوتان و ظرفیت نیروهای جوان در راستای پیشرفت این رشته ورزشی در استان استفاده کنیم.

رئیس هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: افرادی را در کمیته‌های خاص از جمله کمیته رتبه‌بندی، پیشکسوتان و داوران در راستای همکاری و فعالیت با هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه ای جذب کرده‌ایم که در راستای ارتقای سطح این رشته ورزشی کار خود را ادامه می‌دهند.

رئیس هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای در ادامه سخنانش تصریح کرد: برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی استان از 17 تا 19 شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی خراسان‌رضوی در برگزاری مسابقات کشوری این رشته گفت: در بحث میزبانی مسابقات کشوری کشتی پهلوانی توانستیم بار دیگر میزبان این رشته ورزشی در خراسان‌رضوی باشیم که در این رقابت قرار است حدود 250  ورزشکار شرکت ‌کنند.

علیزاده در ادامه سخنان خود درارتباط با میزبانی رشته ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای در استان خراسان‌رضوی گفت: بودجه مربوط به این موضوع پاسخگوی برگزاری مسابقات کشوری در استان خراسان‌رضوی نیست و ما امیدواریم با همکاری مسئولان بتوانیم به برگزاری این مسابقات در استان پاسخ مثبتی بدهیم و مسابقات را در سطح خوبی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: به مناسبت 14 شهریور که به عنوان روز فرهنگ پهلوانی نام‌گذاری شده برنامه‌های متنوعی با حضور نمایندگان این رشته ورزشی در استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

رئیس هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای افزود: برنامه‌ای در راستای شروع کار و فعالیت دبیرخانه پایتخت معنوی توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان را در آینده نه چندان دور در برنامه‌های این رشته ورزشی را داریم.

علی‌زاده گفت: تفاهمنامه‌ای بین هیئت، مدیرکل و استاندار امضاء شده که امیدواریم سبب خیر برکت برای این رشته ورزشی در استان و سبب سامان‌دهی آینده ورزش پهلوانی باشد.

وی افزود: قرار بر این است که 15 باشگاه در سطح استان احداث شود که این امر سبب ارتقای سطح فرهنگی، علمی و ورزشی رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در استان می‌شود.

رئیس هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای افزود: در 14 شهریور ماه جاری در تهران رونمای نماد پایتخت معنوی در این رشته ورزشی را داریم که با حضور مدیرکل ورزش و استاندار خراسان‌رضوی این برنامه برگزار می‌شود و نماد پایتخت معنوی که به خراسان اختصاص دارد تحویل این عزیزان می‌شود که این امر برای رشته ورزشی استان قابل اهمیت است.

علی‌زاده  در رابطه با بازو بندهای این رشته ورزشی گفت: بیشتر از یک سوم بازو بندهای پهلوانی در کل کشور مختص ورزشکاران و ورزش پهلوانی استان است.

وی ابراز کرد: یکی از فعالیت‌های عمده و مهم هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای در استان ارتباط گرفتن با آموزش پرورش است و در این راستا ما به دنبال این تامل و ارتباط هستیم و طرح‌هایی در رابطه با این نوع ارتباطات را در استان داریم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول