اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان خبر داد

راه‌اندازی 50 مدرسه اختصاصی ورزش در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 50 مدرسه اختصاصی ورزش در استان کرمان از ابتدای سال تحصیلی آینده برای دو گروه پسران و دختران راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 50 مدرسه اختصاصی ورزش در کرمان

محمود محمودی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از آغاز فعالیت و راه‌اندازی 50 مدرسه اختصاصی ورزش در استان کرمان از ابتدای سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار داشت: این مدارس برای دو گروه پسران و دختران راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول بیان داشت: 70 درصد این مدارس در دوره تحصیلی ابتدایی فعالیت می‌کنند و در هر شهرستان دو مدرسه اختصاصی ورزش دایر می‌شود، این مدارس در رشته‌هایی چون فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، هندبال، ژیمناستیک، بسکتبال و شنا فعالیت می‌کنند.

محمودی‌نیا خاطرنشان کرد: رویکرد هر مدرسه نیز در این بین به صورت اختصاصی است، مثلا مدرسه‌ای که در آن رشته والیبال تدریس می‌شود، اختصاصی آن رشته است و فقط والیبال را تدریس می‌کند.

وی تصریح کرد: تعداد شش مدارس ورزش در شهر کرمان دایر می‌شود، یعنی به ازای هر ناحیه سه مدرسه فعالیت می‌کنند و برای شناخت بیشتر از تمام 32 شهرستان و منطقه استان کرمان بازدید کردیم تا مکان‌یابی به منظور راه‌اندازی آکادمی‌های ژیمناستیک و تنیس روی میز مدارس را انجام داده باشیم.

راه‌اندازی 24 آکادمی ژیمناستیک در کرمان

محمودی‌نیا افزود: از ابتدای سال تحصیلی آینده 24 آکادمی ژیمناستیک در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود و این 24 آکادمی پایگاه آموزش و تربیت تخصصی دانش‌آموزان پایه دوم  ابتدایی می‌شوند و با راه‌اندازی این آکادمی‌ها 40 هزار دانش‌آموز پایه دوم ابتدایی زیر نظر مربیان متخصص آموزش‌های اولیه رشته ژیمناستیک را طی می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: این برنامه در راستای طرح ملی آموزش ژیمناستیک دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی به صورت خلاقانه و با رویکرد ویژه در استان کرمان اجرا می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود در پایان سال تحصیلی 92 - 91 حدود 85 درصد دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی آموزش‌های لازم در مورد رشته ژیمناستیک را فرا گیرند.

طرح ملی دوومیدانی اجرا می‌شود

وی از طرح ملی دوومیدانی ویژه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی از اول مهر ماه در مدارس استان خبر داد و اذعان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال تحصیلی 92 - 91 بیش از 80 درصد دانش‌آموزان کل استان کرمان در این طرح مورد ارزیابی قرار گیرند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول