اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی:

اساسی‌ترین مشکل ورزش‌های هوایی عدم شناخت آنهاست‌

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کشور گفت: عدم شناخت از ورزش‌های هوایی، محدودیت، کمبود امکانات و نبود سایت پرواز از اساسی‌ترین مشکلات رشته‌های هوایی است.

اساسی‌ترین مشکل ورزش‌های هوایی عدم شناخت آنهاست‌

سردار احمد سلیم‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان‌ با اشاره به اینکه فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی زیربنای توسعه سلامت در جامعه است، اظهار داشت: به هر میزان در عرصه ورزش سرمایه‌گذاری شود به همان نسبت ضریب سلامت جامعه افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: هر چه در این راستا برنامه‌ریزی شود و تأمین اعتبار صورت گیرد، باز هم کم است و تشویق مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان به سمت ورزش باید به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی عنوان کرد: در میان مجموعه ورزش‌های مطرح در جهان، ورزش‌های هوایی کاملاً نشاط‌ آور ‌بوده و پر از هیجان است که سبب آرامش و صبوری برای فرد می‌شود.

سلیم‌آبادی افزود: وقتی ورزشکاران و خلبانان پرواز می‌کنند و از آسمان به زمین می‌نگرند، عظمت و بزرگی خدا و کائنات بیشتر برایشان روشن می‌شود و احساس لذت و سرزندگی دوباره و وصف‌ناشدنی در وجودش پدید می‌آید و صبوری همراه با نوع‌دوستی دیگری در وجود انسان ایجاد می‌کند و نگاه فرد به زندگی و دور و بر بهتر می‌شود.

وی افزود: سعی کرده‌ایم با برنامه‌ریزی و فعالیت مستمر برای آینده این ورزش تلاش کنیم و زمینه فعالیت و حضور ورزشکاران بیشتری را فراهم کنیم.

سلیم‌آبادی با اشاره به اینکه تشکیل تیمی توانمند و فنی به نام تیم ملی در دستور کار قرار گرفته تا با جدیت پیگیر مشکلات ورزش‌های هوایی در نقاط مختلف کشور باشد، گفت: مشخص نبودن محدوده پروازی از اساسی‌ترین مشکلاتی است که انجمن و ورزشکاران با آن روبه‌رو هستند.

این مسئول بیان داشت: عدم شناخت این ورزش هم محدودیت‌های زیادی را ایجاد کرده ‌که ممانعت از فعالیت ورزشکاران انجمن پرواز و پرش خلبانان به ویژه در رشته پاراگلایدر در کرمان حدود دو ماه‌ است به این معضل و مشکلات موجود اضافه شده است.

وی در مورد علت ممانعت از فعالیت ورزشکاران و خلبانان ورزش‌های هوایی در کرمان ابراز داشت: مسئولان‌ کمتر با این ورزش آشنایی دارند و نمی‌دانند که با بهره‌گیری از رشته‌های این ورزش و توان ورزشکاران خدمات مفیدی را برای کشور می‌توان فراهم کرد و هر چه چنین ورزش‌هایی توسعه پیدا ‌کند، فضای آسایش و امنیت و احساس مردم نسبت به جامعه ارتقا‌ می‌یابد، دلایل و علت‌هایی را ابراز می‌کنند که قابل توجیه نیست.

سلیم‌آبادی در ارتباط با سابقه ورزش‌های هوایی در کشور تصریح کرد: بیش از 50 سال ورزش هوایی ایران سابقه دارد، اما در پاراگلایدر حدود 20 سالی است این رشته ورزشی مورد توجه قرار گرفته و ورزشکاران و علاقمندان به فعالیت در آن اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: ورزش پاراگلایدر در دنیا سابقه طولانی دارد و عمدتاً از چند رشته هوایی مانند پاراگلایدر، پاراموتور، کایت، چتربازی، سقوط آزاد، بان‌جی جامپینگ و ... تشکیل شده‌ و در حدود 20 استان ‌هم مانند تهران، گلستان، اصفهان، کردستان، کرمان، آذربایجان شرقی، مرکزی، آذربایجان غربی سایت‌های پرواز ایجاد شده و در رشته‌های هوایی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول