اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه سنقر و کلیایی:

کشورهای عدم تعهد با حقانیت ایران و توطئه‌های دشمن آشنا می‌شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: ایران در این اجلاس با بیان برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای‌، فناوری کشورهای عضو اجلاس را با حقایق و توطئه‌های دشمنان آشنا می‌کند.

کشورهای عدم تعهد با حقانیت ایران و توطئه‌های دشمن آشنا می‌شوند

حجت‌الا‌سلام شمس‌الله برقراری در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در تهران اظهار کرد: این اجلاس در عرض سازمان ملل قرار دارد و دارای قدرتی جهانی است که نقش بسزایی در جامعه جهانی ایفا می‌کند.

برقراری افزود: تشکیل این اجلاس در این موقعیت زمانی با توجه به بیداری اسلامی در منطقه و موقعیت ایران اسلامی در جهان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس با بیان برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای‌، فناوری و ... کشورهای عضو اجلاس را با حقایق و توطئه‌های دشمنان آشنا می‌کند.

امام جمعه سنقر و کلیایی تصریح کرد: در این موقعیت جغرافیایی، سیاسی و بحران اقتصادی که پایه‌های حکومت جامعه غرب به لرزه درآورده است ریاست ایران در اجلاس بسیار چشمگیر است.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در دوره‌های قبل عضو جنبش بود و اکنون ریاست و میزبانی اجلاس را برعهده دارد و این موضوع توجه افکار جهانی را به خود جذب کرده است.

*تشکیل اجلاس در تهران نشان از عظمت ایران دارد

برقرای با اشاره به رایزنی‌های دشمنان برای جلوگیری از تشکیل اجلاس گفت: اجلاس هم‌اکنون در تهران پایتخت ایران با‌شکوه و در سطح عالی سیاسی در حال اجراست و این نشان از موقعیت باعظمت و با‌ارزش جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است.

وی با اشاره به بحث تحریم‌های حاکم بر ایران اظهار کرد: تحریم‌های دشمنان نسبت به ایران تنها اقتصادی نیست بلکه سیاسی نیز هست، آنها می‌خواهند که ایران کشوری منزوی باشد و در دنیای امروز ناشناخته باقی بماند اما این اجلاس قدرت ایران را نمایان کرد و بیان می‌کند که دشمنان نمی‌توانند ایران را تحریم کنند.

*نظام اسلامی ایران قابل تحریم نیست

امام جمعه سنقر و کلیایی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران قابل تحریم نیست افزود: نظام اسلامی ایران در دل بشریت نفوذ کرده است و دنبال عدالت‌طلبی است کشورهای عضو جنبش ندای عدالت‌طلبی ایران را می‌شنوند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی جریان یافته در منطقه تصریح کرد: کشورهایی که انقلاب می‌کنند از نظام اسلامی ایران الگو گرفته‌اند هم‌چنان که می‌بینیم در انقلاب‌هایشان عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری را در دست دارند چراکه میزبانی و ریاست این اجلاس امروز قدرت ایران را بیان می‌کند.

برقراری با بیان اینکه ایران حرکت دینی منطقه را در این اجلاس منعکس خواهد کرد گفت: ایران اسلامی در روند بیداری و شکل‌گیری بیداری‌های اسلامی منطقه نقش مهمی دارد و این بیداری را در اجلاس منعکس خواهد کرد.

*کشورهای عدم‌تعهد براساس وجدان خود راجع به شهدای هسته‌ای ایران قضاوت کنند

وی با اشاره به عکس و خودروهای شهدای هسته‌ای ایران در درب ورودی اجلاس در تهران خاطرنشان کرد: کشورهای غیرمتعهد براساس وجدانی که دارند قضاوت کنند اگر به دنبال علم و پژوهش هستند و برای دستاوردهای جامعه بشری ارزش قائل هستند جدا از بحث سیاسی قضاوت کنند.

*کدخدایان جهانی که ادعای قدرت علمی دارند چگونه در برابر پیشرفت قد علم می‌کنند

برقراری افزود: ترور دانشمندان یعنی ترور دانش بشریت، ترور جامعه بشری و ترور علم، کدخدایان جهانی که ادعای قدرت علمی دارند چگونه در برابر پیشرفت قد‌علم می‌کنند و به راحتی مخزن علم و دانشی را از بین می‌برند.

وی ادامه داد: ترور دانشمندان ایران جاهلیت مدرنیته است که سران استکبار جهانی پرچم‌دار آن هستند.

امام جمعه سنقر و کلیایی در پایان گفت: سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد نباید بی‌تفاوت از کنار شهدای هسته‌ای ایرانی بگذرند بلکه باید واکنش منفی نسبت به سران استکبار و واکنشی مثبت نسبت به جمهوری اسلامی ایران برای تربیت چنین دانشمندانی نشان دهند.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول