اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس:

نشست غیرمتعهدها روابط دیپلماتیک ایران را تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس گفت: اجلاس غیرمتعهدها در تهران فرصتی مغتنم برای تقویت روابط دیپلماتیک و مدیریت تحولات بین‌المللی است.

نشست غیرمتعهدها روابط دیپلماتیک ایران را تقویت می‌کند

غلامرضا نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران، گفت: حضور نمایندگان بیش از 100 کشور جهان در ایران نشان از اقتدار و عزت بین‌المللی ایران اسلامی دارد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، جنبش غیرمتعهدها را از مهم‌ترین نهادهای تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی عنوان کرد و افزود: برگزاری شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها در کشور موجب اقتدار و عظمت بیش از پیش ایران اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قدرتمند جهانی ریاست اجلاس عدم‌تعهدها را در حالی به عهده گرفته که شرایط جهانی با تحولات گسترده‌ای مواجه است، افزود: اجلاس عدم‌تعهد برای حل بحران‌های جهانی یک ظرفیت غیرقابل انکار است.

نوری با اشاره به تحولات سوریه و استمرار دخالت‌های خارجی در این کشور، اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید در اجلاس عدم‌تعهد مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، تحولات سوریه است و غیرمتعهدها ‌نباید اجازه دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی‌ را در امور داخلی سوریه بدهند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین قطعی شدن حضور دبیر کل سازمان ملل در اجلاس تهران را نشانه عجز و ناتوانی بیش از پیش آمریکا در صحنه‌های بین‌المللی دانست و افزود: حضور دبیر کل سازمان ملل و 120 کشور جهان بار دیگر آمریکا و دشمنان کشورمان را منزوی‌تر خواهد کرد.

نوری در ادامه با اشاره به تلاش‌های مداوم جبهه استکبار برای منزوی نشان دادن ایران در عرصه بین‌المللی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع ضداستکباری خود را به طور شفاف اعلام کرده و بر استقلال واقعی کشورها و حفظ منافع ملت‌ها تاکید کرده است که قطعاً این موضعگیری‌ها خوشایند کشورهای سلطه‌گر نخواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ایران در اجلاس عدم‌تعهد برای حل مشکلات جهانی پیش‌قدم خواهد شد چراکه بدون حضور و دخالت ایران بسیاری از مشکلات جهانی حل شدنی نیست.

نوری برگزاری اجلاس تهران را فرصتی بسیار مغتنم برای پیشبرد اهداف جنبش غیرمتعهدها ارزیابی کرد و افزود: تحرک مناسب و مقتدرانه همراه با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفدار در دوران سه ساله ریاست بر این جنبش، می‌تواند ایران را به مرکز مدیریت تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اعضای این جنبش تبدیل و زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌های فراوان اعضای آن فراهم سازد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول