اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمعی از اساتید و هیئت‌ علمی دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر:

اقدامات بنیاد ایران پژوهی ضد ایرانی و ضد اسلامی است

خبرگزاری فارس: جمعی از اساتید و هیئت‌ علمی دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر با ارسال بیانیه‌ای مشترک، ضمن محکوم کردن کنفرانس غیرعلمی ایران پژوهی، اقدامات این بنیاد را ضد ایرانی و ضد اسلامی اعلام کردند.

اقدامات بنیاد ایران پژوهی ضد ایرانی و ضد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، جمعی از اساتید و هیئت‌ علمی دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر با ارسال بیانیه‌ای مشترک، ضمن محکوم کردن کنفرانس جعلی و غیرعلمی تحت عنوان ایران پژوهی در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کردند: بنیاد مطالعات ایران یا همان مؤسسه ایران پژوهی در سال 1360 با سرمایه‌گذاری اشرف پهلوی خواهر دوقلوی شاه مخلوق ایران راه‌اندازی شد و در ابتدا سعی زیادی داشت تا فعالیت‌های خود را صرفاً با عنوان علمی ایران پژوهی دنبال کند.

در این بیانیه آمده است: بعد از آغاز  به‌کار و فعالیت این بنیاد بود که مسئولان اجرایی و تصمیم‌ساز این بنیاد بر آن شدند تا کنفرانس‌هایی را به‌صورت دو سالانه برگزار کنند.

جمعی از اساتید و هیئت‌ علمی دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر خاطرنشان کرده‌اند: با گذشت زمان، لایه‌های مختلفی از فرقه ضاله بهاییت شکل گرفت و اعضای گروهک تروریستی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها توجه‌شان به فعالیت‌های این بنیاد به اصطلاح علمی جلب شد تا پس از مدتی آنها نیز وارد کارزار فعالیت علیه کشورمان شدند.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: اعضای فرقه ضاله بهاییت که خاستگاه اصلی آنها در حیفا است به‌عنوان یک منبع مالی عظیم و گسترده بخش اعظمی از هزینه‌های این بنیاد را بر عهده گرفتند تا بنیاد مطالعات ایران علاوه بر پروژه ایران‌ ستیزی به میدان دین ستیزی و در صدر آن ایران ستیزی و اسلام ستیزی وارد شود.

جمعی از اساتید و هیئت‌ علمی دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر با ارسال بیانیه مذکور به دفتر خبرگزاری فارس گفته‌اند: فعالیت‌های مشکوک در بنیاد ایران شناسی و فصلنامه این بنیاد به جایی رسیده که در مقاطع سیاسی حساس به خصوص در زمان نزدیک شدن به انتخابات، عناصر این بنیاد فعال می‌شوند و به تبلیغ علیه ایران و آرمان‌های ملت و کشورمان می‌پردازند.

در این بیانیه اضافه شده است: بنیادی که ادعای کارهای مطالعاتی در راستای اهداف و منافع ایران دارد، حالا ماهیت ضد ایرانی‌اش بیش از پیش آشکار شده و در جدیدترین اقدام عملی علیه جمهوری اسلامی ایران قصد دارد ضد ایرانی و ضد اسلامی را در هتل «کنراد» استانبول دور هم جمع کند تا در آستانه دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری یک بار دیگر جریان‌های برانداز را دور هم بر سر میز مذاکره بنشاند تا به خیال شوم خود برنامه دیگری مانند فتنه سال 88 اجرا کنند.

جمعی از اساتید دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر تصریح کرده‌اند: نکته قابل تأمل، میزبان این کنفرانس است؛ این‌بار استانبول شهری در همسایگی جمهوری اسلامی ایران میزبانی این کنفرانس را بر عهده گرفته و برخی افراد در ترکیه با دریافت مبالغ هنگفت که از سوی اعضای فرقه ضاله بهاییت و نفراتی از دربار ورشکسته پهلوی (فرح دیبا بیوه شاه مخلوق و اشرف پهلوی خواهر دوقلوی محمدرضا شاه) پرداخت شده،‌ مکان‌هایی وسیع را در استامبول در اختیار این بنیاد گذاشته است.

در ادامه این بیانیه آورده شده است: با این اوصاف جای سؤال و تأسف است که چرا مقامات یک کشور مسلمان اجازه برگزاری کنفرانسی را در این کشور می‌دهند که قرار است در آن علیه مبانی اسلام توطئه شود و رژیم صهیونیستی از این کنفرانس علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند؟

در پایان این بیانیه گفته شده است: بر این اساس ما جمعی از اساتید دانشگاه های خرمشهر و آبادان این قبیل برنامه‌ها و کنفرانس‌هایی که جنبه فتنه انگیزی و اسلام و ایران ستیزی آن کاملاً واضح و روشن است و حاصل اتحاد نامشروع و ننگین فرقه ضاله بهاییت، اعضای گروهک تروریستی منافقین و سلطنت طلب‌ها است را توطئه‌ای صهیونیستی و در راستای ترویج فرقه ضاله بهاییت دانسته و فاقد وجاهت علمی می‌دانیم و آن را شدیداً تحریم و محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول