اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار خبر داد

مایه‌کوبی 1500 دام سنگین علیه تب برفکی در انار

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: طی فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی یک‌‌هزار و 500 رأس گاو و گوساله در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی مایه‌کوبی شدند.

مایه‌کوبی 1500 دام سنگین علیه تب برفکی در انار

احمد رضایی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان انار اظهار داشت: طی فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی در سال 91 که از ابتدای تیر ماه همزمان با دیگر نقاط استان در این شهرستان آغاز شد، تعداد یک‌ هزار و 500 رأس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی مورد عملیات واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی است که از مهم‌ترین نشانه‌های این بیماری در دام بیمار وجود تاول در دهان یا بالای سم و یا روی پستان دام است.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار با اشاره به نحوه انتقال بیماری تب برفکی و خسارت وارده به دامداران بر اثر ابتلای دام به این بیماری تصریح کرد: واکسیناسیون به موقع دام‌ها و همکاری با اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی درخواست ما از دامداران است.

وی اذعان داشت: رعایت مسائل قرنطینه‌ای به ویژه جلوگیری از خریداری و نقل و انتقال دام به صورت غیر مجاز و فاقد گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توان از ابتلای دام‌ها به این بیماری پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول