اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد بهشهر خبر داد

برگزاری جشنواره « انار» در بهشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر از برگزاری جشنواره انار اشرف در این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشنواره « انار» در بهشهر

علی‌اصغر باباکوهی اشرفی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر گفت: در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی مسائل خوبی عنوان شد و یکی از آنها برگزاری جشنواره انار بود که مورد قبول امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم واقع شد.

وی تصریح کرد: انار بهشهر یکی از انارهای مرغوب کشور است که به‌صورت ارگانیک در هزاران هکتار از مزارع و باغات بخش مرکزی و جنوب شهرستان به‌ویژه در آسیابسر، گرجی‌محله، خلیل‌شهر، کوهستان و شهید آباد برداشت می‌شود و به نام انار « اشرف» معروف است.

وی درباره اینکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد شده بود جشنواره انار در میانکاله برگزار شود، پاسخ داد: این موضوع فقط در حد همان پیشنهاد ماند و  از آنجا که پناهگاه حیات وحش میانکاله مجموعه‌ای بکر با پوشش گیاهی و جانوری منحصر به‌فرد دارای انارهای وحشی است و شرایط زیست محیطی خاص خود را دارد، اجرای برنامه‌های مدنظر، در میانکاله قابلیت اجرایی ندارد و از طرفی نمی‌توانیم جمعیت انبوه را به میانکاله ببریم.

باباکوهی اشرفی در ادامه گفت: هدف از برگزاری جشنواره انار، احیای فرهنگ و آداب و رسوم گذشته در بحث انار چینی، قداست میوه بهشتی انار، پخت رب انار، توجه به تاریخچه انار اشرف و در کنار آن راه‌اندازی بازار انار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بهشهر با بیان اینکه برخی از باغات انار شهرستان دست نخورده باقی مانده و پرورش انار مانند سابق انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم جشنواره انار، احیای باغداری به‌ویژه پرورش و توسعه کمی و کیفی باغات انار و حتی پرورش انار در حاشیه مزارع و باغچه‌های منازل است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر در پایان سخنان خود گفت: با اداره جهاد کشاورزی درباره تاریخچه انار، انواع مختلف آن و مسائلی از این دست گفت‌وگو می‌کنیم و در فصل برداشت انار که اواخر شهریور ماه است، جشنواره انار را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش فارس، سال گذشته نخستین جشنواره انار در روستای « آسیابسر» بهشهر با همکاری اهالی، شورای اسلامی و دهیاری این روستا برگزار شد و امسال هم با توجه به اعلام آمادگی شورای اسلامی و شهرداری خلیل شهر برای در اختیار دادن یک باغ انار به‌منظور برگزاری جشنواره انار، به احتمال زیاد جشنواره امسال در همین شهر برگزار می‌شود ضمن اینکه چند روستا هم برای برگزاری جشنواره اعلام آمادگی کردند. 

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول