اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جهرم خبر داد

نصب تله نوری در باغ‌های انار جهرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم از نصب تله نوری در باغ‌های انار این شهرستان خبر داد.

نصب تله نوری در باغ‌های انار جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، جلال بهجو بعد از ظهر امروز در یک نشست رسانه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از آفات مهم و خطرناک باغ‌های انار، کرم گلوگاه انار است که درصورت عدم کنترل جمعیت حشره بین 10 تا 50 درصد به میوه خسارت می‌زند.

وی افزود: به دلیل اینکه لارو این آفت به درون بافت میوه نفوذ می‌کند مبارزه شیمیایی تاثیر چندانی در کنترل آن ندارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه بهترین نوع مبارزه با این آفت استفاده از تله نوری روی ظرف آب است، بیان کرد: این امر برای نخستین بار توسط کلینیک گیاه‌پزشکی بخش‌های خفر و مرکزی جهرم در سطح 175 هکتار و با موفقیت انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه خالی‌کردن تاج میوه و نصب تله فرومونی نیز در کاهش جمعیت این آفت تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از تله‌های فرومونی و تله‌های نوری تنها راه کنترل غیرشیمیایی این آفت بوده و در کاهش جمعیت آن موثر است.

بهجو با اشاره به نحوه آماده‌سازی و ساخت تله‌های نوری گفت: در صورت در اختیارداشتن برق می‌توان از لامپ یا در غیر این صورت از فانوس برای کارگذاری بر روی ظرف حاوی روغن یا گازوییل همراه آب صابون استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با نصب تله‌های نوری در باغات انار مخلوط آب و ماده شیمیایی در زیر آن قرار گرفته و هنگام برخورد با لامپ به درون آب افتاده و از بین می‌رود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول