اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کرمان:

خطری ارگ تاریخی انار را تهدید نمی‌کند

خبرگزاری فارس: معاون حفظ و احیا میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: فعالیت شهرداری انار در اطراف قلعه تاریخی این شهر برای زیباسازی اطراف این مکان ارزشمند است و هیچ خطری این بنای ارزشمند را تهدید نمی‌کند.

خطری ارگ تاریخی انار را تهدید نمی‌کند

محسن موحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فعالیت شهرداری انار در اطراف قلعه تاریخی این شهر برای زیباسازی اطراف این مکان ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری در حال ایجاد سنگ‌فرش در دورتادور قلعه تاریخی انار است، ابراز داشت: این امر برای رفاه حال گردشگران صورت می‌گیرد.

موحدی از وجود چند قطعه سنگ بزرگ در اطراف ارگ تاریخی انار خبر داد و خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته با تقاضای میراث فرهگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و همکاری شهرداری انار این سنگ‌ها پس از سال‌ها جابه‌جا شدند تا نمای بصری قلعه تاریخی انار زیباتر از گذشته شود.

وی با انتقاد از برخی از رسانه‌ها که به صورت غیرواقع درباره عملیات بهسازی اطراف قلعه انار و همچنین شکستن و جابه‌جایی سنگ‌ها اظهار نظر کرده‌اند، تصریح کرد: هرگونه فعالیت شهرداری انار با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای زیباسازی اطراف این مکان تاریخی صورت می‌گیرد.

موحدی با اشاره به اینکه انجام هرگونه عملیات عمرانی در اطراف قله انار منوط به کسب اجازه از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: مسئولان محلی شهرستان انار هماهنگی و همکاری مطلوبی در این زمینه دارند.

وی با رد این ادعا که لرزش دستگاه سنگ‌شکن به دیوارهای ارگ تاریخی انار آسیب رسانده است، ابراز داشت: تمام مراحل انجام عملیات شکستن و جابه‌جایی سنگ‌ها با حضور ناظران میراث فرهنگی و بدون هیچ گونه آسیبی صورت گرفته است.

موحدی با بیان اینکه میراث فرهنگی به عنوان متولی حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی حساسیت ویژه‌ای برای حراست از بناهای باستانی دارد، گفت: رسانه‌ها از انعکاس خبرهای شتاب‌زده و غیرکارشناسی خودداری کنند زیرا این امر به غیر از تهیه خوراک برای رسانه‌های غربی هیچ ثمر دیگری ندارد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در زمینه تخریب و یا صدمه زدن به بناهای تاریخی حساس است، ابراز داشت: اطلاع‌رسانی در مورد تخریب بخشی از کلوت‌های شهداد و همچنین آسیب به منطقه باستانی هنزاف نمونه‌هایی از حساسیت میراث در این زمینه است که بدون هیچ گونه اغماض و مصلحت اندیشی انجام شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول