اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهبود تولید گیاهی جهاد کشاورزی کاشان:

انار نوبرانه کاشان وارد بازار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهبود تولید گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان از ورود انار نوبرانه شهرستان کاشان به بازار فروش خبر داد.

انار نوبرانه کاشان وارد بازار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید مصطفی قمصری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، سطح زیر کشت انار در شهرستان کاشان را 2 هزار و 600 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این مقدار 2 هزار و 450 هکتار بارور و 150 هکتار به صورت نهال است.

وی، متوسط عملکرد این محصول را در شهرستان کاشان 15 تن در هکتار اعلام کرد و با اشاره به کف بر شدن درختان انار به دلیل سرمازدگی سال 86 شهرستان کاشان بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود با وجود خشکسالی و 40 درصد سرمازدگی درختان در سال زارعی جاری از درختان پنج ساله انار در این شهرستان حدود 18 هزار تن انار برداشت شود.

رئیس اداره بهبود تولید گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان درآمد ناخالص این میزان تولید انار در شهرستان کاشان را بالغ بر 270 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی، در باغات انار شهرستان کاشان هیچ‌گونه سموم شیمیایی علیه آفات استفاده نمی‌شود و انار کاشان به عنوان یک محصول سالم و ارگانیک محسوب می‌شود.

قمصری تصریح کرد: امسال برای نخستین‌ بار در کشور، باغ انار ارگانیک نارستان در گلشن‌آباد شهرستان کاشان موفق به دریافت گواهی اتحادیه اروپا (BCS) شد.

وی افزود: در این باغ، انار ارگانیک 45 هکتاری با بهره‌گیری از روش مکانیزه پرورش یافته و از هیچ نوع کود و سمومی برای دفع آفات باغی استفاده نمی‌شود و به عنوان پایلوت محصول ارگانیک سالم در کاشان محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهبود تولید گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان یادآور شد: در ترکیبات میوه‌های ارگانیک هیچ‌گونه اصلاح ژنتیکی صورت نمی‌گیرد و از گازها برای رشد زودرس میوه‌ها استفاده نمی‌شود.

به گفته وی، محصول ارگانیک کمیت و حتی کیفیت ظاهری پایینی دارد، اما به لحاظ کیفیت عالی بوده و محصولی سالم و عاری از عناصر مضری چون ازت است.

قمصری در ادامه با اشاره به مزایا و استقبال روزافزون کشورهای خارجی از تولیدات ارگانیک کشاورزی و ارزش افزوده قابل توجه این محصولات متذکر شد: انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک با مدیریت صحیح در تولید محصولات باغی شهرستان کاشان شاهد تولید انبوه محصولات ارگانیک و صادرات آن باشیم. 

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول