اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه دوم سال جاری

جشنواره انار در ساوه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه از برگزاری جشنواره انار در نیمه دوم امسال خبر داد.

جشنواره انار در ساوه برگزار می‌شود

جمشید توحیدلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این جشنواره به صورت نمایشگاهی و علمی برگزار می‌شود که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد برگزاری جشنواره مسئولیت برگزاری نمایشگاه انار و فرآورده‌های آن به عهده تعاونی باغداران ساوه و مسئولیت همایش علمی انار به عهده مرکز تحقیقات انار ساوه گذاشته شد.

وی تصریح کرد: جشنواره انار هر ساله و با هدف توسعه و ترویج محصول ارگانیک، اشتغالزایی، توسعه صادرات، ارتقاء کیفیت و افزایش تولید انار برگزار می‌شود که امسال نیز با کیفیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه شکرگزاری به درگاه خداوند، معرفی انار ساوه و گونه‌های مختلف آن و حفظ مشهوریت و معروفیت انار ساوه در سطح کشور و دنیا، ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تولیدکنندگان انار و آشنایی انارکاران و صاحبان صنایع تبدیلی انار و صادرکنندگان با یکدیگر و آموزش و ترویج موضوعات مختلف پیرامون کشت، داشت، برداشت و فرآوری انار به منظور ارتقاء کمی و کیفی این محصول را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

توحیدلو خاطر نشان ساخت: به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره سه کمیته بازرگانی و اقتصاد، علمی و تحقیقاتی و اجرایی تشکیل شده که برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار این کمیته‌ها قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه سالانه بیش از هزار تن انار از باغ‌های شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود گفت: بیش از هشت هزار هکتار باغ انار در این شهرستان وجود دارد که متوسط عملکرد تولید انار در این باغ‌ها 7 تن در هکتار است.

به گفته وی انار ملس ساوه، ترش، شیرین یوسف‌خانی تبریزی و محمدعلی ارقام انار تولیدی ساوه هستند که انار ملس بیشترین تقاضا را در بازارهای خارجی جهان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول