اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

اداره ارشاد اسلامی چرام به زودی مستقر می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام گفت: موضوعات فرهنگی مقدم بر همه امور است و به همین دلیل اداره ارشاد اسلامی چرام برای پی‌گیری مسائل مهم فرهنگی این شهرستان نوپا به زودی مستقر می‌شود.

اداره ارشاد اسلامی چرام به زودی مستقر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، علی‌رضا نیکروز ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان با بیان این که اولین قانون صادر شده اسلام دستور خواندن بود، اظهار داشت: اهمیت کتاب و کتاب خوانی بر کسی پوشیده نیست.

وی موضوع کتاب و کتابت را در رشد حیات اجتماعی تأثیرگذار برشمرد و عنوان کرد: روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌شود و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب‌های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده است.

فرماندار شهرستان چرام با بیان این که همه همت اولیای دین اسلام بر این بوده که بندگان خدا را به سوی روشنایی کتاب رهنمون کنند، ابراز داشت: کتاب از دیرباز حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه‌های والا و منبع عظیمی بوده است که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب می‌کند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام کتاب را به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه اعلام کرد و گفت: تجربه جهانی نشان می‌دهد که رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد.

نیکروز با اشاره به این که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه در سطح شهرستان چرام انجام گرفته است، تاکید کرد: اگر بتوانیم در این زمینه پیشرفت بهتر و بیشتری داشته باشیم می توانیم معضلات و مشکلات زیادی را در این شهرستان برطرف کنیم.

وی با بیان این که پنج درصد اعتبار کتابخانه‌ها توسط شهرداری تامین می‌شود، متذکر شد: امکانات شهرستان باید برای ترویج کتابخوانی بسیج شوند و با بسترسازی در این زمینه شاهد پیشرفت و ترقی چشمگیر چرام تا سه ماه آینده باشیم.

این مسئول به ایجاد کتابخانه‌های سیار در پارک‌ها اشاره کرد و یادآور شد: به منظور ترویج این فرهنگ، مسابقه کتابخوانی وصیت امام خمینی را بین اعضای شورای اداری به صورت شفاهی برگزار خواهیم کرد.

نیکروز در ادامه سخنان خود از مستقر شدن اداره ارشاد چرام در هفته دولت خبر داد.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول