اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌شمالی:

پلیس راه از کمین‌کردن برای اعمال قانون پرهیز کند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌شمالی بر پرهیز مأموران پلیس راه از کمین‌کردن برای کنترل و اعمال قانون برای رانندگان تاکید کرد.

پلیس راه از کمین‌کردن برای اعمال قانون پرهیز کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ سیدکریم سجادی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفرهای خراسان‌شمالی اظهار کرد: باید اکیپ‌های پلیس راه در فضاهایی که در محورها مشخص کرده‌اند،‌ حضور یابند.

وی همچنین خواستار تسریع در اجرا و تکمیل محل‌های استقرار پلیس از سوی راه و شهرسازی استان شد.

سجادی همچنین با اشاره به اینکه حمل جنازه‌های ناشی از تصادفات در محورهای ارتباطی در قانون مشخص نشده است، گفت: بر اساس مصوبات گذشته، حمل اجساد در هر حوزه استحفاظی شهرستان‌ها از سوی فرمانداران مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی به دلیل قرار گرفتن در مسیر شریانی در طول سال به ویژه نوروز و تابستان پذیرای خیل زیاد زائران و مسافران است، ‌افزود: دستگاه‌های مرتبط با تسهیلات سفرهای نوروزی به وظایف خود عمل کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌شمالی همچنین بر تسریع در اجرای باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان تاکید کرد و گفت: هم اکنون بیشترین تلفات تصادفات رانندگی خراسان‌شمالی در این محور روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه در گذشته گردنه بدرانلو به خاطر تصادفات مرگبار ذهنیت بدی را در مسافران ایجاد کرده بود، افزود:‌ هم اکنون در محور آشخانه به جنگل گلستان نیز به خاطر عرض کم جاده تصادفات زیادی رقم می‌خورد.

سجادی در عین حال بر فرهنگ‌سازی رسانه‌ها برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی به مردم تاکید کرد.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی نیز با بیان اینکه در مرحله نخست طرح تابستانی این اداره کل با تمام آمادگی‌ها در خدمت زائران و مسافران بود، گفت: ‌نتیجه اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل جمع‌بندی و برای مرحله دوم طرح تابستانی که بعد از عید فطر آغاز شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علی‌اصغر بدیعی‌مقدم اظهار کرد:‌ تمام راهدار خانه‌ها،‌ مساجد برای خدمات‌رسانی به مسافران آماده شده است.

وی لکه گیری محورها، بازنگری علائم و تابلوهای راهنمایی،‌ نصب 327 بنر با موضوع هشدارهای رانندگی، فعالیت گشت‌های راهداری را از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در اجرای طرح تابستانه اعلام کرد.

بدیعی‌مقدم همچنین از فعال‌شدن دو گشت نامحسوس در مسیرهای فاروج و جنگل گلستان هم خبر داد.

به گفته وی، برای کاهش تصادفات رانندگی در محورهای خراسان‌شمالی مانورهای مشترکی نیز با پلیس راه استان به اجرا در آمده است.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه جاری‌شدن سیل در ماه گذشته در محور جنگل گلستان مشکلاتی را در تردد مسافران ایجاد کرد، افزود: تمام آمادگی‌ها وجود دارد تا در صورت بروز سیل در این مسیر، اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

دبیر ستاد سفرهای خراسان‌شمالی هم با بیان اینکه شهریور ماه پیک سفرهای تابستانی است، گفت: این استان به خاطر قرار داشتن در محور اصلی، مسافران زیادی از مسیرهای استان تردد می‌کنند.

علی کاظمی ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفرهای استان را تا پایان سفرهای تابستانی ضروری خواند.

وی همچنین حمل اجساد صحنه تصادف را طبق مصوبه وزارت کشور مربوط به دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: 5/1 سال است که این مصوبه به دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغ شده اما تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

کاظمی حمل اجساد صحنه تصادفات محورهای ارتباطی در خراسان‌شمالی را یکی از معضلات استان برشمرد و اظهار کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی باید سریع‌تر نسبت به تأمین خودروهای مورد نیاز برای حمل اجساد در صحنه تصادف اقدام کند.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول