اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلایل نامعلومی

پلیس ‌راه کرمان پاسگاه ریگان را جابه‌جا کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: مصوبه شورای تأمین مبنی بر راه‌اندازی پاسگاه پلیس ‌راه در ریگان صورت گرفت و تمام امکانات برای راه‌اندازی آن فراهم بود، اما پلیس‌راه ‌استان به دلایل نامعلومی این پاسگاه را جابه‌جا کرد.

پلیس ‌راه کرمان پاسگاه ریگان را جابه‌جا کرد

محمد برزنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: شهرستان ریگان با داشتن بیش از 306 آبادی دارای سکنه، وجود جاده ترانزیتی ریگان - چابهار و قرار گرفتن در مرز سیستان و بلوچستان هر روز شاهد تلفات جاده‌ای است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ریگان ورودی استان کرمان است و به طبع آن قاچاق سوخت و انسان در این مسیر رخ می‌دهد، وسایل نقلیه در این مسیر با سرعت ‌زیاد حرکت می‌کنند که این امر جان شهروندان ریگانی را تهدید می‌کند و نیاز اساسی به پاسگاه پلیس راه دارد.

برزنگ عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 32 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در ریگان جان خود را از دست داده‌اند. 

وی گفت: یکی از حوادثی که چند روز اخیر در محورهای ریگان اتفاق افتاد، برخورد سه دستگاه خودروی تویوتا بود که 27 کشته و مجروح در پی داشت.

برزنگ ابراز داشت: در 2 روز اخیر نیز آتش‌سوزی یک خودروی حامل سوخت قاچاق سبب فوت و جراحت 2 نفر شد.

فرماندار ریگان با بیان اینکه جاده ریگان ـ چابهار در حال تبدیل شدن به قتلگاه است، گفت: مصوبه شورای تامین شهرستان در سال گذشته مبنی بر راه‌اندازی پاسگاه پلیس‌راه در این شهرستان بود و تمام امکانات برای راه‌اندازی آن فراهم بود، اما پلیس‌راه ‌استان به دلایل نامعلومی این پاسگاه را جابه‌جا کرد.

وی خاطرنشان کرد: قبلا مکانی برای پاسگاه پلیس‌راه در ناصریه آماده شده و در این مکان بیش از یک هزار و 200 کامیون شن بارریزی شد.

برزنگ بیان داشت: همچنین آسفالت این منطقه و امکانات آب و برق آن نیز فراهم و کانکس پاسگاه در این مسیر مستقر شد، اما چند ماه پیش این کانکس را جابه‌جا کرده و بر تلفات جاده‌ای افزوده شد.

وی افزود: محل جدید این پاسگاه پلیس ‌راه در 20 کیلومتری شهرستان ریگان و 80 کیلومتری تا مرز استان کرمان است و تا 300 کیلومتری ایرانشهر هیچ مانع و پلیس راهی وجود ندارد.

برزنگ ابراز داشت: این پاسگاه هیچ تأثیری بر جاده‌های شهرستان ریگان ندارد.

وی خواستار راه‌اندازی پاسگاه پلیس‌راه در این شهرستان شد و افزود: با انجام مراحل کارشناسی و بررسی ‌جاده‌های ریگان این پاسگاه در شهرستان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول