اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسلام‌آباد‌غرب:

مبارزه با مفاسد اجتماعی باید با قدرت و اقتدار صورت گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اسلام‌آباد‌غرب گفت: اقتدار، قدرت و صلابت در اجرای قانون فرصتی برای بروز ناهنجاری و قانون‌شکنی در جامعه به جا نمی‌گذارد.

مبارزه با مفاسد اجتماعی باید با قدرت و اقتدار صورت گیرد

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، حجت‌الا‌سلام شجاع‌الدین ابطحی در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه به همراه رئیس زندان شهرستان اسلام‌آباد‌غرب اظهار کرد: ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و بزهکاری در جامعه به جهت ضعف آموزش‌های دینی و اعتقادی است و خانواده‌ها مسئولیت سنگینی در این زمینه برعهده دارند.

ابطحی افزود‌: توجه به مسائل مذهبی و معنوی و نهادینه کردن آموزه‌های دینی در بطن جامعه و خانواده می‌تواند از کج‌روی و بروز ناهنجاری‌ها‌ی اجتماعی جلوگیری کند.

وی آموزش در خانواده، محیط‌های عمومی، مراکز علمی و دانشگاهی که با افراد عادی جامعه در ارتباط هستند بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از برنامه‌های آموزشی‌، اصلاحی و تربیتی در زندان عنوان کرد و گفت: زندان‌ها با افراد بزهکار‌، نابهنجار و سرخورده مواجه هستند و برنامه‌ریزی و ارائه آموزش به این قشر از افراد جامعه مشکل و نیازمند هزینه بیشتر و سعه‌صدر عوامل اجرایی است.

ابطحی با اشاره به اینکه مبارزه با مفاسد اجتماعی باید با قدرت و اقتدار صورت گیرد افزود: اقتدار، قدرت و صلابت در اجرای قانون فرصتی برای بروز ناهنجاری و قانون‌شکنی در جامعه به جا نمی‌گذارد.

*زندان از ضروریات جامعه است

امام جمعه اسلام‌آباد‌غرب تصریح کرد‌: زندان خوب نیست ولی از ضروریات جامعه است و خدمت در این حوزه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی ارتقا آموزه‌های دینی و توجه به مسائل شرعی را در کاهش آمار بزهکاری و افزایش امنیت اجتماعی مؤثر دانست.

ابطحی بیان کرد‌: وظیفه زندان‌بانان در قبال مددجویان بسیار سخت‌تر از سایر نهاد‌های اجتماعی است و مسئولان زندان‌ها علاوه بر نگهداری و تأمین امنیت مددجویان‌، رسالت خطیر اصلاحی، تربیتی و ایجاد بستر مناسب بازگشت آنان به جامعه را نیز بر‌عهده دارند.

*مواد مخدر و اعتیاد بیشترین آمار زندانیان است

اژدر اسدبیگی نیز گفت: مواد مخدر و اعتیاد بیشترین درصد آمار موجود را تشکیل داده و اغلب بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز به نوعی وابسته به این پدیده شوم است.

اسد‌بیگی اظهار کرد: در زندان‌ها بستر مناسب اصلاحی و تربیتی فراهم شده و مددجویان باید با تمایل و رغبت کامل برای خودسازی و اصلاح اعمال خود در این چرخه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: رسالت ما خدمت‌رسانی و فراهم ساختن ابزار و امکانات مناسب اصلاحی و تربیتی و پرورشی است و زمانی موفق خواهیم بود که مددجویان با بینش و درایت وارد این چرخه شوند و در جهت اصلاح رفتار خود تلاش کنند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه در پایان گفت‌: زمانی اهداف اصلاحی و تربیتی محقق خواهد شد که پس از طی فرایند آموزشی و آزادی زندانیان، بستر پذیرش اجتماعی فراهم و بازگشتی به زندان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول