اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان قم:

خانواده‌ها با فرهنگ نام گزینی آشنا شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان قم از تدوین سامانه آشنایی با نام گزینی اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید با نام‌گزینی آشنا شده و بهترین نام‌ها را برای فرزندان خود برگزینند.

خانواده‌ها با فرهنگ نام گزینی آشنا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ولی‌الله عسکری در حاشیه بازدید از نمایشگاه جلوه‌های خدمت ماندگار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه موجب عرضه خدمات و دستاوردهای دولت خدمتگزار برای اطلاع‌رسانی به مردم شده است.

وی با تاکید بر اینکه از سال گذشته تاکنون نهادهای اجرایی فعالیت‌های خوبی داشته‌اند تصریح کرد: با بازدید از غرفه‌ها متوجه می‌شویم که پیشرفت نهادهای اجرایی در بخش‌های مختلف مشهود بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه به رغم کمبود فضا و امکانات در نمایشگاه، غرفه‌ها محصولات خوبی را در معرض دید مردم گذاشته‌اند، اضافه کرد: فعالیت‌ها در حالی که به صورت اجمالی بیان شده است اما موجب رضایت کلی از نمایشگاه می‌شود.      

عسکری ارائه خدمات ویژه از سوی غرفه‌ها به مردم را موجب جذابیت فزاینده نمایشگاه دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها و مطبوعات نقش ویژه‌ای در راستای جذب مخاطبان نمایشگاه دارند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تمام فعالیت‌های این اداره کل به صورت الکترونیکی شده است تصریح کرد: شناسنامه‌های جدید و شناسنامه‌هایی که مندرس شده یا احتیاج به تغییر عکس دارد، به صورت الکترونیکی و هوشمند صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه آمادگی تولید انبوه شناسنامه‌های هوشمند وجود ندارد خاطر نشان کرد: تعویض شناسنامه‌ها به صورت هوشمند با توجه به جمعیت استان چند سال به طول خواهد انجامید.

عسکری با تاکید بر اینکه اداره کل ثبت احوال استان به صورت پایلوت کارت‌های ملی را هوشمندسازی می‌کند اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح کارت‌های ملی فعلی جمع‌آوری و هوشمند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در غرفه اداره کل ثبت احوال در نمایشگاه خدمت ماندگار خدمات مختلفی ارائه شده است تصریح کرد: سامانه‌ای ایجاد شده است تا مردم با فرهنگ نام گزینی آشنا شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: به طور مثال خانواده‌هایی نام «ریما» را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند در حالی که معنی این اسم خوب نبوده و نام یکی از حیوانات وحشی است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول