اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

300 نفر از زندانیان محکومیت‌های مالی آزاد شدند

خبرگزاری فارس: روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان مرکزی از آزادسازی 300 نفر از زندانیان این استان در اجرای اصلاحیه بند 6 ماده 18 آئین‌نامه اجرایی موضوع ماده 9 خبر داد.

300 نفر از زندانیان محکومیت‌های مالی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان مرکزی در اجرای اصلاحیه بند 6 ماده 18 آئین‌نامه اجرایی موضوع ماده 9 محکومیت‌های مالی تعداد 300 نفر از زندانی‌های استان آزاد شدند.

بر اساس این گزارش در راستای تحقق سیاست‌های سازمان زندان‌ها و دستگاه قضایی کشور مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و با اجرای بند 6 ماده 18 آئین‌نامه اجرایی موضوع ماده 9 نحوه اجرای محکومیت‌های مالی که بر اساس فتوای حضرت امام خمینی (ره)، تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری و رسیدگی ویژه رئیس قوه قضائیه اصلاح و به مراجع قضایی ابلاغ شد، تاکنون پرونده تعداد 300 نفر از مددجویان مورد بررسی قرار گرفته و منجر به آزادی آنها شده و رسیدگی به موارد مشابه در دست اقدام است.

بر اساس این اصلاحیه ‌افرادی که با جرایم مالی غیر عمد اعم از مهریه، نفقه و... در زندان به سر می‌برند و معسر شناخته شده و عدم توان پرداخت آنها برای مقامات قضایی محرز و ثابت شود از زندان آزاد می‌شوند.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول