اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کار‌شناس کانون پرورش فکری کودکان خوزستان:

396 قصه‌گوی خوزستان در جشنواره بین‌المللی رضوی شرکت کردند

خبرگزاری فارس: کار‌شناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از حضور ۳۹۶ عضو این مرکز در سومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی رضوی خبر داد.

396 قصه‌گوی خوزستان در جشنواره بین‌المللی رضوی شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، فرزانه فیلی رابط استانی سومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی رضوی اظهار داشت: 376 کودک و نوجوان عضو مراکز کانون در شهرهای مختلف خوزستان به همراه 20 مربی فرهنگی، هنری و ادبی با ارسال لوح فشرده از قصه‌های خود با موضوع‌های آداب و رسوم زیارت با نگاه بومی، معرفی شخصیت امام رضا علیه‌السلام از تولد تا شهادت، خاطرات نخستین زیارت و سیره عملی امام رضا علیه‌السلام و تأثیر آن در رفتار و زندگی مردم در این رقابت بین‌المللی حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: پرداختن به ابعاد مختلف زندگی، بهره گیری از کردار و گفتار و بیان کرامات و فضایل اخلاقی و سیره امام رضا علیه‌السلام، از جمله نکات و مواردی است که اعضا و مربیان مراکز کانون در استان خوزستان در قصه‌های خود به آن توجه نشان دادند.

این کار‌شناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان یادآور شد: داوری اولیه آثار رسیده به دبیرخانه‌ این جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در حال انجام است و برگزیدگان نهایی برای شرکت در مرحله‌ پایانی تا 20 شهریورماه معرفی می‌شوند تا در مرحله پایانی که از 29 الی 30 شهریور در ساری برگزار خواهد شد به رقابت بپردازند.

رابط استانی سومین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام در پایان هدف از حضور در این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی در مراکز کانون استان عنوان و تاکید کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین علیهم السلام، گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا علیه‌السلام نیز از دیگر اهداف شرکت در این جشنواره است.

به گفته فیلی، برگزیدگان مرحله نهایی بخش‌های مختلف این جشنواره میهمان دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران خواهند بود و در برنامه‌های جنبی این جشنواره همچون نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

سال گذشته در دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی 246 قصه گو از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان شرکت کردند که در آن ساغر لطفی‌نژاد مربی کانون شماره 3 اهواز در بخش بزرگ سالن رتبه اول را کسب کرد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول