اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال فرهنگی حوزه کودکان:

قصه‌گویی عاملی برای انتقال هویت ملی است

خبرگزاری فارس: یک فعال فرهنگی در حوزه کودکان گفت: یکی از موضوعاتی که در انتقال هویت ملی به نسل آینده نقش مهمی دارد قصه‌گویی است.

قصه‌گویی عاملی برای انتقال هویت ملی است
نرگس رومینا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر افزود: قصه‌گویی ظرفیت زیادی برای آشنایی نسل جدید با فرهنگ و رسوم گذشتگان دارد.
رومینا اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های تربیتی و آموزشی قصه گویی باید زمینه‌های لازم برای صیانت از این میراث مهم فرهنگی را فراهم کنیم.
این فعال فرهنگی اضافه کرد: قصه‌هایی که با موضوع‌های تاریخی و دینی بازگو می‌شود ضمن اینکه روح معنوی دارد، دارای هویت‌ فرهنگی، دینی و توحیدی است و مربی و مخاطب را به خدا نزدیک‌تر می‌کند.
وی تأکید کرد: حکایت‌ها نیز به ما پند می‌دهد و تجربیات زندگی گذشتگان را منتقل کرده و حس نوع‌دوستی را در ما تقویت می‌کند و در عین حال جالب و شادی‌آفرین هستند.
رومینا با اشاره به اینکه قصه‌گویی یکی از راه‌های انتقال فرهنگ است، گفت: ما می‌توانیم از این طریق هویت ملی و فرهنگی خود را به نسل بعد منتقل کرده و آن‌ را نهادینه کنیم.
این قصه‌‌گوی بوشهری در ادامه تصریح کرد: کودکان به قصه‌ها توجه زیادی دارند، آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و معنی و مفهوم آن را به خوبی درک می‌کنند. آنان مهارت‌های اجتماعی را از طریق پیام‌های تربیتی قصه‌ها کسب می‌کنند و می‌آموزند که چگونه در رویارویی با مشکلات با آن مقابله کنند.
برگزیده جشنواره تصویرسازی لهستان خاطر نشان کرد: همواره قصه‌گویی برایم فعالیتی مقدس بوده، زیرا مخاطبان قصه‌گو، روحی پاک و سپید دارند و وظیفه ماست که مراقب این پاکی باشیم.
رومینا با بیان اینکه زمانی قصه‌گو می‌تواند از قصه انتخابی خود احساس رضایت کند که ارتباط خوبی با مخاطبش برقرار کرده و این یک موفقیت برای قصه‌گو است. 
وی قصه‌ "هروله" از بانوی بزرگوار هاجر، همسر حضرت ابراهیم(ع) و مادر حضرت اسماعیل(ع) را از کتاب "بر بالین امپراطور نوشته محمدعلی دهقان از انتشارات کانون، برای قصه‌گویی در این جشنواره انتخاب کرده است.
رومینا در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه که ششم بهمن ماه در این شهر برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.
انتهای پیام/م30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول