اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

جشنواره قصه‌گویی فرصتی برای تبادل فرهنگ‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: جشنواره قصه‌گویی فرصت خوبی برای تبادل و انتقال فرهنگ‌هاست.

جشنواره قصه‌گویی فرصتی برای تبادل فرهنگ‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌اللهی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ارومیه اظهار کرد: در این جشنواره می‌توان از ظرفیت‌های پیش آمده در راستای تبلیغ فرهنگ غنی دینی و ملی خود استفاده کرد.
وی افزود: کاهش دغدغه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی با مدیریت صحیح، اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی غنی امکان‌پذیر است و این مفاهیم باید به شکلی هنرمندانه به نسل امروز انتقال یابد تا موثر واقع شود.
فتح‌اللهی قصه‌ها را به سه گروه قصه‌های مبتنی بر واقعیات زندگی، اسطوره و خیال طبقه‌بندی کرد و گفت: قصه‌های مبتنی بر واقعیات انتقال‌دهنده فرهنگ و تجربیات بشری، قصه‌های مبتنی بر اسطوره سبب برانگیختن روح حماسی و قصه‌های مبتنی بر خیال سبب نشاط‌‌آوری در جامعه می‌شود و در آینده جامعه موثر است.
این مسئول با اشاره به حماسه‌های ‌ماندگار در طول تاریخ ایران اسلامی تصریح کرد: ایران دارای حماسه‌های فراوانی است که باید با شیوه‌های مختلف از جمله قصه‌گویی آنها را به نسل‌های امروز و آینده انتقال داد که صحنه‌های ارزشمند دفاع مقدس یکی از این حماسه‌ها است.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز قصه مردمان بزرگی است که با ایثار و شجاعت برگ زرینی را در تاریخ رقم زده‌ و حماسه‌ماندگار خلق کردند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر استکبار بدون هیچ پرده‌ای ‌علیه نظام اسلامی وارد میدان شده است که مردم ایران اسلامی همانند سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی مقاوم و مقتدرانه در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و نمی‌گذارند این منادیان بی‌عدالتی در جهان به منافع شوم خود دست یابند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول