اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیراجرایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد

رونمایی از تمبر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

خبرگزاری فارس: دبیراجرایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: تمبر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مراسم اختتامیه رونمایی و به تمام میهمانان اهدا می‌شود.

رونمایی از تمبر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فریدون سیدمصطفوی شامگاه امروز در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه اظهار داشت: کانون استان آذربایجان غربی از نظر امکانات و ارتباط و تعاملی که با دستگاه‌های اجرایی دارد، شأن و منزلت برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را به بهترین نحو حفظ کرد.

وی با بیان اینکه افزایش مهارت بازنویسی مربیان کانون در سراسر کشور می‌تواند نقش مهمی در فعالیت‌های فرهنگی آنان و به دنبال آن تاثیرگذاری روی مخاطبان مراکز کانون داشته باشد، افزود: دو کارگاه آموزشی با موضوع قصه‌گویی خلاق‌، بازنویسی و بازآفرینی متون کهن با حضور مدرسان قصه‌گویی برگزار شد.

به گفته این مسئول در این کارگاه‌ها 29 کارشناس فرهنگی از کانون استان‌های مختلف کشور علاوه بر تعامل و گفت‌وگو، با روش‌های نوین و جدید قصه‌گویی آشنا ‌شدند.

سیدمصطفوی گفت: ادبیات کهن و نو نام کتابی است که در اختیار کارشناسان فرهنگی قرار داده شده است و شرکت‌کنندگان در این کارگاه با ارائه متنی از سوی مدرس به بازنویسی قصه‌‌ها می‌پردازند.

وی پرورش فکری کودکان را امری فرآیندی دانست و تاکید کرد که کودکان و نوجوانان به آسانی خردورز و عقلانی تربیت نمی‌شوند و اگر ما مربیان و معلمان کودک تنها به ارائه‌ اطلاعات به آنها بسنده کنیم در نهایت از آن‌ها منبعی از دانسته‌های بلااستفاده خواهیم ساخت که نمی‌تواند در چالش‌ها روی پای خود بایستند و در مقابله با مشکلات متزلزل می‌شوند.

بخش مقاله‌نویسی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی بر پایه اعتلای ارزش‌های انسانی و توسعه دانش نظری در قصه‌شناسی و قصه‌گویی برنامه‌ریزی شده است تا از این طریق با مشارکت اهل قلم و اندیشه‌، زمینه‌های توسعه و اشاعه مباحث نظری و کاربردی در حوزه قصه و قصه‌گویی فراهم شود.

بررسی فلسفه قصه‌گویی برای کودکان، شناسایی معیارهای کودکان و نوجوانان در انتخاب کتاب‌های قصه برای قصه‌گویی، تاملی بر فلسفه قصه و قصه‌گویی، نقش قصه بر گسترش فعالیت ادبی ویژه کودکان و نوجوانان عنوان‌های مقالاتی هستند که به مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه یافته‌اند.

پانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی روز نهم بهمن ماه در ارومیه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول