اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

قصه‌گویی در خانه‌ها به فراموشی سپرده شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: امروز قصه‌گویی در خانه‌ها به فراموشی سپرده شده است و نیازمند احیای آن هستیم.

قصه‌گویی در خانه‌ها به فراموشی سپرده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان، محمود عالیشوندی عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی افسانه‌های مردم ایران که در شهرستان استهبان برگزار شد، اظهار داشت: قصه‌گویی در ایران همیشه جایگاه ویژه داشته و مورد توجه بوده است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

عالیشوندی جشنواره ملی قصه‌گویی در استهبان را  یکی از بهترین جشنواره‌های برگزار شده در فارس دانست و بیان کرد: این قدر قصه‌گویی مقدس است که بخشی از قرآن نیز به صورت روایت نازل شده است.

وی ادامه داد: قصه در قدیم به اندازه‌ای جایگاه داشته است که کاروانیان نیز کاروان‌سراهای خود را بر اساس قصه‌گوی آن انتخاب می‌کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این در حالیست که امروز خانه‌های ما از کاروان‌سراها بدتر شده و به قصه‌گویی به نوعی بی‌توجهی شده است.

این مسئول با بیان اینکه اهمیت قصه در این است که بخشی از داستان در ذهن مخاطب ساخته می‌شود، تصریح کرد: باید قصه که میراث گرانقدر گذشتگان است را حفظ کرده و بر احیای آن توجه ویژه داشته باشیم.

عالیشوندی بیان کرد: قصه پر از رمز و راز برای بزرگ شدن بچه‌هاست به طوریکه در گذشته با این قصه‌ها بچه‌ها زودتر از بلوغ به رشد فکری می‌رسیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بزرگ‌ترین پدیده تمدن بشری از آغاز تا به امروز افسانه‌های قصه‌گویی است که هیچ زمانی از یاد برده نمی‌شود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم با اهدای تندیس جشنواره و هدایایی از شش داستان‌نویس برتر نخستین جشنواره افسانه‌های ایران قدردانی شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول