اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران خبر داد

ارسال فراخوان جشنواره قصه‌گویی رضوی به 40 کشور

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از ارسال فراخوان جشنواره قصه‌گویی رضوی به 40 کشور خبر داد.

ارسال فراخوان جشنواره قصه‌گویی رضوی به 40 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی و کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی، قاسم عزیززاده‌گرجی در جلسه شورای برنامه‌ریزی سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در کانون پرورش فکری مازندران اظهار داشت: فراخوان جشنواره به دو زبان عربی و انگلیسی ترجمه شد.

وی با بیان اینکه این فراخوان به 40 کشور دنیا ارسال شده، تصریح کرد: ایجاد منابع برای قصه‌گویان رضوی و تدوین نرم‌افزار قصه‌گویی رضوی و انتشار آن در سراسر کشور از اقدامات دبیرخانه جشنواره است.

این مسئول با بیان اینکه رویکرد همکاران کانون پرورش فکری مازندران به این جشنواره صرفاً اداری نیست بلکه از روی دل است، گفت: توفیق اصلی این جشنواره نسبت به سایر جشنواره‌های کانون این بوده که از سر ادای تکلیف و شوق خدمت به معارف رضوی نگریسته شده است.

عزیززاده‌گرجی تعامل بین دو جشنواره رضوی در استان را دستاوردی بزرگ در توسعه معارف مورد نظر یاد کرد که می‌توان با برگزاری نشست‌های مشترک به توفیقات بزرگی نائل شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران یکی از فرصت‌های ایجاد شده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی را ایجاد فرصت برای قصه‌گویی در اقشار جامعه عنوان کرد و بیان داشت: این جشنواره اساس و ریشه قصه گفتن و پرورش آن در مخاطبان کانون و همه کسانی که با این جشنواره درگیر بودند را فراهم کرد.

وی گفت: برنامه "هفته‌های فرهنگ رضوی" در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 استان کشور از جمله مازندران با همکاری کانون پرورش فکری و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری قصه‌گویی رضوی و نامه‌ای به امام رضا(ع) در استان در سال‌جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی نیز در این جلسه یادآور شد: فعالیت در حوزه کودکان و نوجوانان از جایگاه بالایی برخوردار است و در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید به این قشر مهم توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه کار با کودک و نوجوانان همانند حک کردن چیزی روی سنگ است که برای همیشه ثبت می‌شود، تصریح کرد: در امور فرهنگی باید به متن پرداخت.

دبیر جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به اهمیت فرهنگ رضوی اضافه کرد: دو رویداد مهم فرهنگی در مازندران درباره ترویج فرهنگ رضوی صورت گرفته که کارهای شایسته‌ای در این دو جشنواره به ثمر نشست.

ابراهیمی متذکر شد: جشنواره‌های رضوی نباید تنها به عنوان یک فعالیت فرهنگی دیده شوند، بلکه یک تکلیف دینی و الهی هستند که نمی‌توان آن را تنها در قالب اداری گنجاند البته انجام آن هم برای خادمانش یک توفیق و سعادت محسوب می‌شود.

این مسئول فرهنگی استان با تاکید بر همکاری‌های مشترک بین دو دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی و جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) اذعان داشت: باید این دو جشنواره را با هم دید و می‌توان در هماهنگی و برگزاری جلسات مشترک در تحقق اهداف حقیقی این جشنواره‌ها که همانا ترویج معارف رضوی است، تلاش کرد.

انتهای پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول