اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی صورت گرفت

رشد 10 برابری مطالعه در دولت نهم و دهم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از رشد 10 برابری امانت‌گیری کتاب در دولت نهم و دهم در این استان خبر داد.

رشد 10 برابری مطالعه در دولت نهم و دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، علی رحیمی اظهار کرد: ارائه خدمات کتابخانه‌ای بر اساس نیازسنجی و تعیین گرایش‌های فرهنگی متناسب با شرایط و نیازهای محلی، از وظایف نهاد کتابخانه‌های عمومی است که در این میان یکی از شاخص‌های مهم کتابخانه‌ای نرخ امانت‌گیری است.

وی افزود: در آغاز فعالیت دولت نهم در کتابخانه‌های عمومی استان 108 هزار و 674 جلد کتاب در طول یک سال (در سال 1384) به امانت رفته بود که این رقم در یک ساله فعالیت کتابخانه‌های عمومی در سال 90 به یک میلیون و 140 هزار و 63 جلد رسیده است.

رحیمی با اشاره به تعداد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: موارد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی از 696 هزار و 300 مورد مراجعه قبل از دولت نهم به یک میلیون و 12 هزار و 502 نفر رسید و رشدی بیش از 5/1 برابر داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: با این شرایط رشد بیش از 10 برابری امانت کتاب را شاهد بودیم که نشان از بهبود وضعیت مطالعه و رشد کتاب‌خوانی در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رشد کتاب‌خوانی نتیجه کیفیت‌بخشی خدمات کتابخانه‌ای اعم از تهیه منابع بر اساس نیازسنجی و گرایش‌های فرهنگی بوده که یکی از عوامل رشد کتاب‌خوانی در سال‌های اخیر است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول