اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب اردبیل انجام شد

رونمایی از کتاب و نوای حماسی " اوخشامالار "

خبرگزاری فارس: همزمان با برپایی نهمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل کتاب "اوخشامالار"‌ تالیف عمار احمدی و نوای حماسی " ‌اوخشامالار " با آهنگ‌سازی و تنظیم امین رسولی رونمایی شد.

رونمایی از کتاب و نوای حماسی " اوخشامالار "

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم رونمایی از این آثار مکتوب و فرهنگی که ظهر امروز برگزا رشد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار داشت‌: بهترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اقبال به حوزه فرهنگی و رسانه‌ای است که می‌تواند شایسته‌ترین آثار و ثمرات را به همراه داشته باشد.

ذکی‌الله خوشبخت با یادآوری اینکه در ترویج این فرهنگ غنی همه باید خودمان را مسئول دانسته و در قبال اعتلای آن احساس مسئولیت کنیم، خاطرنشان کرد: هرگونه هزینه‌کرد در این حوزه سرمایه‌گذاری است و بهترین زمینه برای خنثی‌ شدن توطئه‌ها از ترفند‌های استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت جامعه ما از آرمان عاشورایی الهام گرفته شده است، یادآور شد:‌ ما زمانی می‌توانیم سخن از اعتلای نظام اسلامی و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی بزنیم که با توسل به فرهنگ عاشورایی برجستگی‌های اخلاقی و حماسی را انتقال داده و نسل سوم و چهارم انقلاب را با شایسته‌ترین سرمایه‌ها آشنا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: در چند سال اخیر در حوزه تدوین وانتشار کتب حوزه حماسی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان اقدامات مثبتی انجام شده که چاپ و انتشار بیش از 16 اثر مستند از گران‌سنگ‌ترین اقدامات در این زمینه است.

خوشبخت عنوان کرد: اعلام اینکه جلد دوم کتاب " اوخشامالار‌" توصیفی زیبا از سوگنامه مادران شهید آذربایجان که برگرفته از مجموعه غنی فرهنگ شفاهی زنان آذری است با بهترین تصاویر و زیباترین زبان به قلم تحریر در‌آمده است که جلد اول آن با استقبال خوب هموطنانمان مواجه شده است.

این مسئول بیان داشت: در کنار این کتاب که از آثار فاخر حوزه دفاع مقدس استان اردبیل است مجموعه نوای حماسی "‌ اوخشامالار " نیز انتشار یافته است تا تاثیر‌گذاری نوای موسیقی حماسی و مضامین عالی را از این طریق به اقشار مختلف جامعه شاهد باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: البته قرار بود رونمایی از این کتاب زود‌تر از این انجام شود اما با کمی تاخیر این رونمایی در آستانه هفته دفاع مقدس و همزمان با رویداد مهم فرهنگی انجام می‌شود.

خوشبخت با یادآوری اینکه در اوضاع و شرایط کنونی کشورمان همه ما باید به داشته‌ها و سرمایه‌های خود افتخار کرده و از آنها به خوبی صیانت کنیم، ادامه داد: دشمنان نظام و ملت ما می‌خواهند سرمایه گران‌سنگی همچون دوران دفاع مقدس، روحیه ایثار و شهادت، خودباوری و خوداتکایی ملت ما را دچار خدشه کنند اما هرگز در این کار موفق نخواهند شد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: حتی هجمه اقتصادی امروز دشمن نیز بیشتر با رویکرد فرهنگی و ضربه زدن به اقتدار ایران اسلامی در این حوزه انجام می‌شود اما دنیا باید بداند که ثمره و نتیجه چنین اقدامات بی‌ثمر مستحکم کردن اراده ایرانیان در مقابله با هجمه‌های استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کتاب " اوخشامالار " در نهمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل در غرفه انتشارات " ساوالاان "‌ در معرض دید علاقمندان گذاشته شده و به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول