اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تازه‌های نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

کتاب «اقتصاد بخش عمومی» منتشر شد

خبرگزاری فارس:‌ کتاب اقتصاد بخش عمومی (جلد اول) نوشته ژوزف ای. استیگلیتز با ترجمه دکتر محمدمهدی عسگری توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

کتاب «اقتصاد بخش عمومی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در توضیحات این کتاب بر روی جلد چنین آورده شده است: اقتصاد بخش عمومی از مباحث اساسی و بسیار مهیج اقتصادی است که مورد توجه رسانه‌ها است. کتاب پیش رو، ترجمه 14 فصل نخست از ویراست سوم کتاب «اقتصاد بخش عمومی» نوشته ژوزف ای.استیگلیتز است که در بیست و هشت فصل تدوین شده است. ترجمه باقی مانده کتاب نیز در جلد دوم به زودی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

استیگلیتز از اساتید دانشگاه کلمبیای آمریکا و از گروه اقتصاددانان نیوکینزین است و مدتی از طرف بانک جهانی به کشورهای در حال توسعه در مورد سیاست‌های بخش عمومی مشاوره می‌داده است. وی در این اثر به سئوالات اساسی ذیل پاسخ می‌گوید: نقش دولت در اقتصاد چیست؟ برنامه‌های دولت در زمینه‌های کالاهای عمومی، بهداشت، دفاع، محیط زیست، آموزش و پرورش، امنیت اجتماعی، رفاه و نظام مالیاتی چگونه طراحی شود تا با اصول اساسی انصاف سازگار و موجب بهبود کارایی اقتصادی شود.

این کتاب توسط گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان منبع کمک درسی برای دانشجویان رشته علوم اقتصادی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تهیه و تدوین شده و با همکاری سازمان سمت چاپ و منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به وب سایت پژوهشگاه www.rihu.ac.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 2111300-0251 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول