اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس:

27 پروژه چالوس در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار چالوس گفت: در هفته دولت سال جاری 27 پروژه در حوزه شهرستان چالوس افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

27 پروژه چالوس در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید قدیر رضایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر افزود: پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت 23 پروژه با اعتبار 147 میلیارد و 971 میلیون ریال است.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین پروژه افتتاح شده واگذاری 475 واحد مسکونی مهر به ارزش 100 میلیارد و 888 میلیون ریال و احداث سالن ورزشی دلگشا به ارزش ریالی 3 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تصریح کرد: چهار پروژه هم در ایام هفته دولت با اعتبار 18 میلیارد و 600 میلیون ریال کلنگ‌زنی می‌شود که مهم‌ترین آن پروژه کلنگ‌زنی پل شهر هچیرود است.

رضایی تاکید کرد: در حوزه بخش مرکزی و شهر چالوس 14 پروژه افتتاح و دو پروژه کلنگ‌زنی می‌شود که 130 میلیارد و 535 میلیون ریال اعتبار را دربر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: احداث مرکز بهداشتی درمانی شماره یک چالوس با اعتبار 250 میلیون تومان، احداث مسکن شهری با اعتبار 40 میلیون تومان، بهره‌برداری از چمن زمین فوتبال چالوس با اعتبار 150 میلیون تومان، افتتاح پروژه مسکن مهر 112 واحدی چالوس با اعتبار 4 میلیارد و 368 میلیون تومان، افتتاح پروژه مسکن مهر خودمالکی 475 واحدی با اعتبار 6 میلیارد و 520 میلیون تومان، احداث کانال زراعی نجارکلا با اعتبار 15 میلیون تومان، احداث خانه بهداشت اشکار دشت و گرامجان با اعتبار 70 میلیون تومان، بهره‌برداری از زمین فوتبال آهنگرکلا با اعتبار 50 میلیون تومان، احداث کتابخانه عمومی سینوا با اعتبار 100 میلون تومان، احداث سالن ورزشی دلگشا با اعتبار 350 میلیون تومان، آسفالت راه روستایی هچیرود با اعتبار 70 میلیون تومان، آسفالت راه روستایی هرطه‌کلا با اعتبار 70 میلیون تومان و احداث پل مرکزی شهر هچیرود با اعتبار یک میلیارد تومان از جمله پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی بخش مرکزی و شهر چالوس است.

رضایی تصریح کرد: همچنین در هفته دولت چهار پروژه در کلاردشت افتتاح و سه پروژه کلنگ‌زنی می‌شود که 13میلیارد و 960 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: احداث مسکن شهری، احداث سالن شهید مراد مرزه، آسفالت راه روستایی، مدرسه 6 کلاسه، احداث مخزن ذخیره لاهو و آب رسانی از جمله پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در کلاردشت است.

وی ادامه داد: در مرزن آباد نیز سه پروژه عملیات آبخیزداری و یک پروژه آسفالت راه روستایی با اعتبار 3 میلیارد و 476 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار چالوس گفت: 46 پروژه مصوب سفر اول و دوم ریاست جمهوری به صورت 100 درصد عملیاتی و اجرایی شد.

رضایی افزود: از این تعداد پروژه 39 پروژه 100 درصد به اتمام رسید و دو پروژه با پیشرفت فیزیکی 85 درصد و پنج پروژه با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در دست پیگیری است.

وی با توجه به اعتبارات شهرستان چالوس گفت: اعتبارات این شهرستان در پنج بخش اعم از تملک و دارایی، سفر مقام معظم رهبری، سفر ریاست جمهوری، حوادث و ملی است.

فرماندار چالوس با اشاره به اعتبارات تملک و دارایی گفت: در سال 90 معادل 8میلیارد و 840 میلیون تومان اعتبار تملک و دارایی شهرستان بود که در این بخش 188 پروژه بزرگ و کوچک را شامل می‌شود که 70 درصد آن اتمام و 30 درصد در حال اجرا است.

رضایی همچنین با اشاره به پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری گفت: کل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری 27 میلیارد و 566 میلیون 750 هزار تومان بوده که در برگیرنده 205 پروژه است.

وی بیان داشت: از مجموع 205 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس 203 پروژه عملیاتی و اجرایی شده است.

نماینده عالی دولت در چالوس  گفت: از کل 203 پروژه سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس 181 پروژه با 100درصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری رسید، چهار پروژ با 70 تا 95 درصد، 8 پروژه با 50 تا 70 درصد، دو پروژه با 25 تا 50 درصد و شش پروژه زیر 25درصد پیشرفت  فیزیکی در حال اجرا است.

وی بیان داشت: ساخت استادیوم 5 هزار نفره ورزشی به ارزش 5 میلیارد و 600 میلیون تومان، تجهیز کامل بیمارستان طالقانی به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان، مجتمع آبرسانی غرب کلاردشت به ارزش یک میلیارد و 600 میلیرون تومان و احداث سالن طبقاتی ورزشی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان از مهم‌ترین پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس محسوب می‌شود.

وی گفت: 60 پروژه در سفر سوم رئیس جمهور مربوط به شهرستان چالوس به تصویب رسید که اعم از مطالعه و احداث یک سد در حوزه شهرستان، احداث مرکز بهداشت درمانی 10 تختخوابی مرزن آباد، احداث پنج سالن ورزشی در شهرستان، احداث یک استخر شنا در شهرستان، چهارخطه کردن مرزن آباد به کلاردشت و کلاردشت به عباس آباد، استقلال اداره راه و ترابری شهرستان و احداث زیرساخت‌های چالوس به عنوان قطعه 25 آزاد راه تهران – شمال است.

وی گفت: در بخش اعتبارات حوادث نیز از ماده 120 مدیریت بحران تاکنون معادل 8 میلیارد و 45 میلیون تومان به چالوس تخصیص یافت که از این محل 47 پروژه پیش بینی شد.

رضایی گفت: مهم‌ترین پروژه‌ها در بخش حوادث تامین سه میلیارد تومان برای انجام پل رینگ یک شهری، تامین اعتباربرای بازسازی کلاردشت که تاکنون سه میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول