اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان‌:

خبرنگاران روشنگری در جامعه را تداوم بخشند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: خبرنگاران هدف دارند و می‌توانند روشنگری جامعه را تداوم بخشند.

خبرنگاران روشنگری در جامعه را تداوم بخشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی ظهر امروز در آیین نکوداشت یاد شهدای خبرنگار و تجلیل از فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی استان کرمان اظهار داشت: حوزه خبر و اطلاع‌رسانی اهمیت و جایگاه مهمی دارد و در این عرصه رسالت سنگینی بر عهده خبرنگاران است.

وی افزود: حوزه‌های مختلف و فعالیت‌های دیگر، قداست قلم را ندارند و خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده و فعالان این حوزه باید نکات اخلاقی و شأن این عرصه را حفظ کنند.

کمالی تصریح کرد: حوزه فرهنگی و رسانه از حساس‌ترین حوزه‌هاست و باید مسائل اخلاقی و قوانین در آن رعایت شود.

وی بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مهمی در آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی‌ جامعه دارند و این نقش می‌تواند به همراهی بیشتر مردم برای پیشرفت‌های جدید کشور در عرصه‌های مختلف کمک کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: خبرنگاران باید حساسیت‌های زمانی و مکانی را درک کرده و بر اساس مقتضیات زمان عمل کنند، در شرایط کنونی همه باید مقابله با تحریم‌ها و همچنین جنگ نرم را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت:‌ رسانه‌ها باید با انعکاس خدمات دولت به مردم امید ‌دهند و پیشرفت‌های کشور و انجام فعالیت‌های مختلف را بیان کنند، مسئولان نیز باید کیفیت کار را افزایش دهند تا در این صورت به اهداف و نتایج مورد نظر برسیم، زیرا تنها افزایش کمی امور فایده ندارد.

کمالی تصریح کرد: خبرنگاران باید به آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه داشته و با بیان تحلیل‌ها و ارائه مسائل این حوزه راه عبور از این مشکلات را ارائه و به مردم و مسئولان کمک کنند.

وی بیان کرد: توجه به نکات ریز و زوایا از جمله مسائلی است که خبرنگاران باید به آن توجه داشته باشند تا آمار و ارقامی غیر واقعی در مطبوعه درج نشود.

کمالی افزود: مراقب حاشیه‌سازی‌ها باشید، خبرنگاران رسالت اصلی خود را فراموش نکنند و با حاشیه‌ها گرفتار نشوند، خبرنگاران هدف دارند و می‌توانند روشنگری جامعه را تداوم بخشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف سنگین خبرنگاران تحلیل مسائل و انتقال آن به مسئولان و درخواست راه حل برای رسیدگی به مشکلات مردم است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول