اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میناب:

مدیران انتقاد سازنده خبرنگاران را تهدید تلقی نکنند

خبرگزاری فارس: فرماندار میناب گفت: مدیران باید خبرنگاران را دوست خود بدانند و اگر انتقادی توسط آنها در رسانه‌ها درج می‌شود آن را تهدیدی برای خود تلقی نکنند.

مدیران انتقاد سازنده خبرنگاران را تهدید تلقی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، مسعود قانعی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران از روز خبرنگار به عنوان روزی به یاد ماندنی یاد کرد و کار خبرنگاری را حرفه‌ای سخت برشمرد.

وی اظهار داشت: اگر کسی در خبرنگاری ورود کند و عشق و علاقه به آن نداشته باشد نمی‌تواند این مسیر پرفراز و نشیب را با موفقیت طی کند.

این مسئول در ادامه ضمن انتقاد و گلایه از حضور کمرنگ مدیران در آئین تجلیل از خبرنگاران گفت: خبرنگاران دارای جایگاهی رفیع و ارزشمند هستند.

فرماندار میناب با اشاره به برخی پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی در میناب افزود: این افراد با عشق و علاقه قلبی سال‌ها رنج و مشقت کار خبرنگاری را تحمل می‌کنند و اکنون نیز نیروهای جوانی که وارد این حرفه شده‌اند با عشق رسالت خود را انجام می‌دهند.

قانعی‌فرد خلوص نیت و انجام کار برای رضای خدا را از مهم‌ترین شاخص‌های یک خبرنگار عنوان کرد و  گفت: خبرنگار رسالت و مسئولیت خطیری بر عهده دارد و این توفیقی است که از جانب خدا نصیب او شده لذا باید همواره عمر خدمت خود را در سنگر دفاع از ارزش‌ها صرف کند.

وی محافظت و پاسداری از ارزش‌های اسلام را از وظایف آحاد جامعه دانست و ادامه داد: نگاه خبرنگار در کنار صیانت از ارزش‌های اسلامی باید به توسعه، عدالت و شفاف‌سازی باشد.

قانعی‌فرد با بیان اینکه خبرنگار در ایجاد نشاط در جامعه نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: رعایت صداقت و انصاف، داشتن شجاعت در بیان واقعیت‌ها و امانت در کار از وظایف اصلی خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه در طول خدمت خود همواره به کار و حرفه خبرنگاری نگاهی عمیق داشته و حامی این قشر از جامعه بوده‌ام، افزود: خبرنگار از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است و جایگاه و حرمت او باید حفظ شود.

قانعی‌فرد با اشاره به فعالیت خبرنگاران میناب در رسانه‌ها و جراید گوناگون اظهار کرد: جامعه خبری میناب از پرتلاش‌ترین نیروها برخوردار است.

وی ادامه داد: در میناب آن‌گونه که شایسته خبرنگاران است جوابگوی این قشر نبوده‌ایم ولی در سطح کلان کشور اقدامات خوب و قابل توجهی در راستای حمایت از قشر خبرنگار صورت گرفته است.

قرماندار میناب همچنن با اشاره به توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی خاطرنشان کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها نباید نقش دشمنان و مستکبران را که در مقابل نظام برنامه‌ریزی می‌کنند، نادیده بگیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب نیز در این مراسم با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها گفت: رسانه دیگر وسیله‌ای برای سرگرمی نیست.

رضا اوژند آگاهی و اطلاع‌رسانی را وسیله‌ای برای مواجهه با قدرت‌های بزرگ دانست و افزود: خبرنگار علاوه بر ارسال به موقع اخبار باید نماد صداقت و ایثار باشد.

وی از نبود مکان و فضای مناسب برای فعالیت خبرنگاران و کمبود امکانات به عنوان مشکل عمده خبرنگاران در میناب نام برد و افزود: مدیران و مسئولان روابط عمومی دستگاه‌ها باید خبرنگاران را دوست خود دانسته و انتقادات آنان را وسیله پیشرفت و ترقی خود و جامعه بدانند.

در این آئین که در فرهنگسرای شهید بهشتی برگزار شد از 10 نفر از خبرنگاران فعال در میناب تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول