اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

خبرنگاران باید منصفانه و با عدالت رفتار کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: خبرنگاران در بیان مشکلات باید منصفانه و با عدالت رفتار کنند.

خبرنگاران باید منصفانه و با عدالت رفتار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان پلدختر صداقت و شجاعت را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و گفت: خبرنگاران باید منصفانه مشکلات شهر را نقد کنند و از تخریب و وارد کردن احساسات در اخبار خود دوری کنند و واقعیت‌های جامعه را آن طور که هست منعکس کنند.

وی خبرنگاران را مروجان فرهنگ اسلامی دانست و گفت: خبرنگاران در بیان مطالب و ارائه خبر لازم است، منافع ملی را در نظر بگیرند و در بیان مشکلات و خواسته‌های جامعه بی‌طرفانه عمل و مسائل و خواسته‌های مردم را به مسئولان منتقل کنند.

لروند خبرنگار را لشکر آگاهی‌بخش جامعه دانست و گفت: خبرنگاری ادامه رسالت پیامبران است که آنان باید با رعایت امانت، صراحت، شجاعت و بدون غرض‌ورزی اخبار را با سرعت و دقت به گوش مردم برسانند.

وی افزود: خبرنگاران از قشرهای زحمت‌کش و پر تلاش جامعه هستند و هدایت و مهندسی افکار عمومی را برعهده دارند و در این زمینه می‌توانند با انعکاس مطالب و ارزنده مردم را بیشتر با آموزه‌های دین اسلام آشنا کنند.

امام جمعه پلدختر از تلاش‌های ارزنده خبرنگاران فعال شهرستان در انعکاس اخبار مختلف شهرستان و اطلاع‌رسانی برای مردم قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاری یک رسالت خطیر و سنگین و مهم است، افزود: اصحاب رسانه و مطبوعات باید در بیان حقایق جامعه تلاش کرده و از تخریب اشخاص و مسئولان پرهیز کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر امانتداری در انتشار و انعکاس خبر را یک اصل مهم و اخلاقی دانست و تصریح کرد: در اهمیت کار خبرنگاران و رسانه‌ها که در قرآن سوره نمل و در داستان حضرت سلیمان و بلقیس به مسائل خبررسانی به دید احترام نگاه شده است.

امام جمعه پلدختر توسعه کشور را مرهون تلاش و زحمات خبرنگاران دانست و گفت: روز خبرنگار به برکت خون شهید محمود صارمی که افتخار استان لرستان است، در تقدیم جمهوری اسلامی به روز خبرنگار ثبت شده است.

در ادامه از خبرنگاران پلدختری تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول