اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ایران‌کد:

900 هزار کالا در ایران‌کد ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات گفت: تاکنون حدود 900 هزار کالا کد ملی دریافت کرده‌ و در ایران‌کد ثبت شده‌اند.

900 هزار کالا در ایران‌کد ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد غلام‌زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه السیت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون حدود 900 هزار کالا کد ملی دریافت کرده‌اند و در ایران‌کد ثبت شده‌اند.

مدیر مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات کشور افزود: کددار شدن این تعداد به معنای شناسنامه‌دار شدن 900 هزار کالا است که به صورت فارسی و انگلیسی از طریق سایت iranco.ir قابل دسترسی است.

غلام‌زاده با اشاره به اینکه ایران‌کد به دنبال این است که تمام کالاها و خدمات موجود در کشور را در یک بانک اطلاعاتی ثبت و تمام این خدمات را شناسنامه‌دار کند، ادامه داد: هم‌چنین با کدگذاری این کالاها، 140 دستگاه اجرایی کوچک و بزرگ از این اطلاعات استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات کشور افزود: بیشترین کد ثبت شده متعلق به مواد غذایی است که در این ارتباط برای حدود 250 هزار کالا کد صادر شد.

وی گفت: برای ثبت کالاها یک سری الزامات قانونی نیز وجود دارد و اگر کالایی بخواهد وارد کشور شود و یا بخواهد نشان استاندارد دریافت کند باید در ایران‌کد ثبت شود.

مدیر مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات کشور تاکید کرد: این امر سبب می‌شود از ورود کالاهای بدون کیفیت به بازار جلوگیری شود.

وی بیان داشت: یکی از تکنولوژی‌های جدیدی که می‌توان از طریق آن اطلاعات لازم در مورد کالاها و خدمات را به دست آورد استفاده از موبایل است، بدین صورت که بارکدی بر روی کالاها زده می‌شود که پس از گرفتن عکس از طریق موبایل از این کالاها، کاتالوگ کالا بر روی موبایل ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول