اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل کرمان خبر داد

الزام شرکت‌های حمل و نقل به درج مشخصات صاحبان کالا

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان گفت: شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان به درج مشخصات کامل صاحبان کالا در بارنامه ملزم شدند.

الزام شرکت‌های حمل و نقل به درج مشخصات صاحبان کالا

مسعود جمیلی‌کرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: درج مشخصات کامل صاحبان کالا در بارنامه‌های صادره از سوی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل کالای جاده‌ای احتمال صدور بارنامه‌های صوری و همچنین مشکلات بعدی برای صاحبان کالا را کاهش داده و موجب تسریع در رسیدن کالا به مقصد نهایی می‌شود.

وی افزود: رساندن صحیح و سالم کالا به مقصد از مسئولیت‌های قانونی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌‌ای کالا است و تمام شرکت‌های کالا برای این امر باید بارنامه با مشخصات کامل فرستنده و گیرنده صادر کنند.

جمیلی‌کرمانی تصریح کرد: ضمن اینکه درج کد ملی فرستند و گیرنده و یا کد شناسه ملی فرستنده و گیرنده در بارنامه‌های صادره الزامی است.

وی افزود: شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل کالای استان موظف هستند در تنظیم بارنامه‌های صادره دقت کافی داشته باشند تا آدرس و مشخصات کامل گیرنده کالا شامل (نام و نام خانوادگی، شماره ملی و یا نام شرکت، شناسه ملی فرستنده و گیرنده کالا) به صورت کامل و دقیق درج شود.

جمیلی بیان داشت: رعایت درج مشخصات کامل صاحبان کالا در بارنامه‌های صادره از سوی شرکت‌ها و مؤسسات ضمن جلوگیری از سرگردانی رانندگان در هنگام تحویل کالا از بروز مشکلات جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: مشکلاتی نظیر نرسیدن بار به مقصد، عدم امکان ردیابی دقیق حمل کالاهای قاچاق و مشکلات مربوط به آن جلوگیری کرده و شرکت یا مؤسسه حمل و نقل صادرکننده بارنامه در صورت عدم درج مشخصات کامل صاحب کالا در بارنامه صادره خود، مسئول خسارت وارده به صاحب کالا و راننده برطرف می‌شود.     

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول