اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل:

کنترل کالاهای قاچاق در اردبیل تشدید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل از تشدید کنترل بر کالاها به ویژه کالای قاچاق در استان اردبیل خبر داد.

کنترل کالاهای قاچاق در اردبیل تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار داشت: ورود کالای قاچاق به استان اردبیل علاوه بر اینکه سبب می‌شود تولیدات داخلی با رکود مواجه شوند موجب ضعف اقتصادی نیز می‌شود که مسئولان باید خود را در مقابل آن متولی بدانند.

وی با بیان اینکه سکوت در مقابل ورود کالای قاچاق به استان به مثابه خیانت به اقتصاد منطقه است، خاطرنشان کرد: نباید با سهل‌انگاری کاری کنیم تا جامعه به سمت زوال اقتصادی پیش رود و مردم پیش از این در مضیقه قرار گیرند.

دستباز با بیان اینکه کالاهای قاچاق به بدنه اقتصاد و سلامت جامعه آسیب می‌زند تصریح کرد: واردات و صادرات کالا در گمرکات باید مطابق قوانین گمرکی و با رعایت استانداردهای لازم انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بر ساماندهی وضعیت تعاونی مرزنشینان تاکید کرد و گفت: برای بومی‌سازی و تامین معیشتی مرزنشینان ساماندهی مبادلات مرزی بیش از پیش ضرورت دارد.

این مسئول یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی با اولویت قراردادن سلامت مردم و جامعه باید به صورت گسترده نسبت به جلوگیری از قاچاق و کالاهای غیربهداشتی اقدام اساسی به عمل آورند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط باید اجناس و کالاهایی را که به عنوان قاچاق محسوب می‌شوند با نظارت و کنترل بیشتر مورد بررسی کارشناسی قرار داده و برای رفع مشکلات و ابهامات گام‌های مؤثری بردارند.

وی در زمینه طرح منطقه‌ای کردن نفت و گاز از دست‌اندرکاران مربوط خواست راهکارهای مناسب در مورد قاچاق سوخت را بررسی و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که افراد سودجو و فرصت‌طلب به توزیع سوخت در خارج از شبکه اقدام نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه هر یک از روسای کمیته‌های تخصصی سه گانه کمیسیون به طور جداگانه به بیان دیدگاه‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه کاهش ورود کالاهای قاچاق به استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم در مقابله با قاچاق و همچنین همکاری و تعامل دستگاه‌ها برای کنترل کالاهای قاچاق پرداختند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول