اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی بیرجند خبر داد

تشکیل 252 پرونده قاچاق کالا و ارز در بیرجند

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی انتظامی بیرجند از تشکیل 252 پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش ریالی یک میلیارد و 991 میلیون ریال طی سال جاری خبر داد.

تشکیل 252 پرونده قاچاق کالا و ارز در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا زاهدی‌پور ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیرجند با بیان اینکه بیشترین قاچاق سوخت مربوط به مصرف‌کنندگان عمده سوخت و بخش‌هایی است که یارانه سوخت دریافت می‌کنند، اظهار کرد: سازمان‌های مربوطه در این مورد با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

وی به قدمت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: باید با تعاملی که بین تعزیرات و دادگستری صورت می‌گیرد، پرونده‌های متشکله مربوط به قاچاق کالا و ارز به تعزیرات ارجاع داده شود.

جانشین فرماندهی انتظامی بیرجند با اشاره به اینکه ورود کالای قاچاق از مرز صورت نمی‌گیرد، افزود: قاچاق کالا از حوزه سیستان و بلوچستان به صورت قرار دادن کالای قاچاق زیر بار مسافر و یا جاسازی در کامیون‌ها صورت می‌گیرد.

زاهدی‌پور ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ورود کالای قاچاق به صورت چشمگیری کاهش داشته است و تخلفات صورت گرفته در زمینه‌های لوزام آرایشی، پارچه، سیگار، برنج و مرکبات بوده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات ماهواره‌ای امروز به‌عنوان یک تهدید فرهنگی محسوب می‌شود که بیشتر نسل جوان را هدف قرار داده است، گفت: استفاده از ماهواره بسیار زیاد شده است که باید توجه ویژه‌ای در مورد این موضوع شود.

معاون اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از ورود 442 فقره پرونده به شعبه بیرجند خبر داد و افزود: از این تعداد پرونده نزدیک به 265 پرونده رسیدگی شده است.

 محمد سیدالموسوی تصریح کرد: بیشتر پرونده‌ها مربوط به قاچاق سوخت است که مربوط به مصرف‌کنندگان عمده سوخت و بخش‌هایی است که یارانه سوخت دریافت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه در رسیدگی پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی استان برداشت قضایی قاضی رسیدگی به پرونده مهم است، گفت: فصل‌الخطاب رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی رهنمود‌های رهبری است.

 انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول