اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد-41

جعفری: ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در مشهد به طور کامل اعمال می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی به طور کامل در سطح خراسان رضوی اعمال می‌شود.

جعفری: ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در مشهد به طور کامل اعمال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید جواد جعفری در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در نشستی صمیمی با خبرنگاران این خبرگزاری با اشاره به دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) اظهار داشت: از حدود 11 ماه گذشته مقدمات برگزاری دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) فراهم شده و در عین حال بخشی از برنامه‌های جشنواره نیز در طول سال به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دهه کرامت، دیگر برنامه‌های متنوع و گسترده دهمین جشنواره امام رضا (ع) در سطح 31 استان کشور و 48 کشور دنیا برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال جاری شاهد رشد کمی و کیفی قابل توجهی در این جشنواره بودیم به‌گونه‌ای که در هر یک از 31 استان کشور بین یک تا پنج برنامه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تاسیس بخش دانشگاهی در جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تصریح کرد: بخش دانشگاهی یکی از بخش‌هایی بود که در سال جاری در این جشنواره تاسیس شد، این بخش اقدامات خود را از اردیبهشت‌ ماه سال جاری آغاز و تا دهه کرامت فعالیت این بخش ادامه دارد.

جعفری درباره بخش بین‌الملل جشنواره نیز گفت: در سال‌جاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در 48 کشور و 186 نقطه سراسر دنیا برگزار می‌شود این در حالی است که جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا (ع) در سال گذشته تنها در 32 کشور جهان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای تحقق و پیاده‌سازی شعار سال جاری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد استان وظایفی سلبی و ایجابی دارد؛ یکی از وظایف ایجابی اعمال نظارت بر تشکل‌های زیرمجموعه این اداره کل است به طور مثال باید همواره اعمال نظار‌ت‌هایی به صورت مستمر بر صنعت چاپ و نشر صورت گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف این اداره کل وظایف سلبی است که می‌بایست با برنامه‌ریزی بیشتر تبلیغات کالاهای داخلی را در دید مردم قرار دهد.

جعفری با اشاره به قانون ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی در سطح استان و به ویژه در سطح پایتخت معنوی ایران اسلامی ابراز داشت: در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا هیچ تبلیغات کالاهای خارجی در مشهد مشاهده نشود و اگر هم تبلیغاتی در حال حاضر وجود دارد باید منتظر اتمام دوره قرارداد تولیدکننده کالا با کانون آگهی تبلیغات باشیم چراکه پس از اتمام قرارداد دیگر حق تبلیغ در سطح شهر مشهد را ندارند.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اعمال نظارت و مراقبت بر فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغات سطح شهر و استان است؛ در همین راستا شهروندان هم اگر در جایی تبلیغات کالاهای خارجی را مشاهده کردند می‌بایست به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اطلاع دهند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قانون ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی به طور 100 درصدی در مشهد مقدس و سطح استان انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه فرهنگسراها در سطح شهر مشهد گفت: ما نه تنها مخالف توسعه فرهنگسراها نیستیم بلکه از توسعه فرهنگسراها در سطح شهر مقدس مشهد نیز استقبال می‌کنیم.

جعفری افزود: همانطور که در قانون برنامه آمده است تصدی‌گری دیگر توسط دولت انجام نمی‌شود و فعالیت‌هایی که جنبه تصدی‌گری نیز داشته می بایست توسط بخش خصوصی انجام شود. در این راستا هرچه بخش غیر دولتی فعال‌تر شود سبب رونق فعالیت‌ها در سراسر کشور می‌شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه از فعالیت‌های فرهنگی در راستای سیاست‌های نظام استقبال می‌کنیم، یادآور شد: مطلب مورد توجه این است که ارشاد به عنوان دستگاه دولتی بتواند نظارت‌ها را بر این فعالیت‌ها اعمال کند تا فعالیت‌ها در مسیر قانون، اهداف فرهنگی کشور، سیاست‌های نظام و منویات مقام معظم رهبری حرکت کند.

انتهای پیام/ک10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول