اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی اصفهان:

کالاهای پزشکی اصفهان با نمونه خارجی رقابت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و مواد شیمیایی اصفهان گفت: در حال حاضر تجهیزات ‌پزشکی، آزمایشگاهی با کیفیت مناسب در اصفهان تولید می‌شود، به گونه‌ای که قدرت رقابت با نمونه خارجی را دارند.

کالاهای پزشکی اصفهان با نمونه خارجی رقابت می‌کنند

امین‌الله برخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، در ارتباط با وضعیت تجهیزات پزشکی اظهار کرد: با وجود تحریم‌های صورت گرفته، تجهیزات پزشکی از نظر عرضه و تقاضا وضعیت خوبی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بازار، قیمت‌ها متعادل است و تنها در برخی اقلام افزایش قیمت در حدود 10 درصد وجود داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و مواد شیمیایی اصفهان گفت: تجهیزات پزشکی با نرخ دلار مرجع وارد می شود و دولت راهکارهایی در نظر گرفته تا در بازار کمبودی وجود نداشته باشد.

وی در مورد واردات کالاهای چینی تصریح کرد: برخی اقلام چینی مانند فشارسنج، ویلچر و... باکیفیت پایین وارد کشور می‌شود و دولت برنامه‌‌هایی برای مقابله با واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی دارد که در این مورد موفق عمل کرده است.

برخی با اشاره به وضعیت قاچاق تجهیزات پزشکی تاکید کرد: در گذشته قاچاق کالاهای پزشکی وجود داشته و در حال حاضر دولت از ورود کالاهای قاچاق از طریق نصب برند "شبنم" بر روی کالاهای وارداتی که نشان‌دهنده چگونگی ورود کالا به کشور است، جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از جنس سالم و قانونی انجام شود و افراد نیز خواهان سلامت کالا باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و مواد شیمیایی با بیان اینکه تولیدکنندگان محصولات باکیفیت تولید می‌کنند، اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان باید به گونه‌ای باشد که دولت اجازه واردات اقلام مشابه تولید داخل را ندهد.

وی افزود: در حال حاضر در اصفهان اقلام دندانپزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و یکبار مصرف پزشکی خوبی تولید می‌شود، به گونه‌ای که با اقلام خارجی رقابت می‌کند.

برخی گفت: با وجود تولید مناسب در کشور جلوی واردات اقلام مشابه گرفته نمی‌شود و از چین، هند، پاکستان، برزیل و ... کالاهای پزشکی هنوز وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول