اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند با اشاره به سالروز اهانت به بقیع

نشانه دوستی با ائمه (ع)، تکریم حرم آنهاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با اشاره به سالروز اهانت به بقیع، یکی از نشانه‏های دوستی با ائمه اطهار (ع) را تکریم حرم‏های مطهر این سلاله‏های پاک نبوی خواند.

نشانه دوستی با ائمه (ع)، تکریم حرم آنهاست

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نزدیک به هشت دهه پیش از این و در هشتم شوال هجری قمری، اماکن متبرکه بقیع مورد تخریب قرار گرفت.

وی ادامه داد: این واقعه دردناک همچون تیری زهرآگین قلب و روح نه تنها شیعیان بلکه همه مسلمانان جهان را رنجاند.

علاءالدینی اضافه کرد: نبی مکرم اسلام (ص) در پاره‏ای از فرمایشات خود می‏فرمایند که «من هیچ اجری از امت خود نمی‏خواهم، مگر آنکه خاندان مرا دوست بدارند».

امام جمعه دماوند افزود: با توجه به این بیان رسول اکرم (ص) یکی از نشانه‏های دوستی اهل بیت (ع) و تکریم آن بزرگواران توجه به مرقدهای تابناک آنها است.

*تکریم بارگاه ائمه (ع) مورد تایید شیعه و سنی است

به گفته امام جمعه دماوند، شیعیان به همراه برادران سنی خود لزوم تکریم بارگاه ائمه اطهار (ع) را مورد تایید قرار می‏دهند.

وی ادامه داد: وجود بارگاه ملکوتی رسول مکرم اسلام (ص) و حضور جمع کثیری از مسلمانان در کنار این مکان مقدس برای عبادت و اخذ حاجات، خود دلیلی محکم و صدور مجوز برای ساخت مقابر است.

علاءالدینی اضافه کرد: اما متاسفانه کسانی که خود را به غلط از پیروان سلف صالح می‏دانند با طرح عقاید انحرافی و تسلط بر مناطق مکه و مدینه به عمل قبیح تخریب حرم‏های اهل بیت (ع) دست می‌زنند.

امام جمعه دماوند افزود: قبرستان «جنت‏المعلاة» در کنار پل «حجون» مکه مکرمه که در میان ایرانیان به قبرستان «ابوطالب» مشهور است بارگاه اجداد، حضرت ابوطالب، حضرت عبدالمطلب، حضرت خدیجه ام‏المؤمنین(س) و دو تن از پسران نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی ادامه داد: تا هشت دهه گذشته در این اماکن متبرکه مقبره‏های ساخته شده بزرگان دین مبین اسلام وجود داشت و این مهم در تصاویر مکه قدیم موجود در موزه‏های عربستان، آلمان و فرانسه قابل اثبات است؛ اما به تاسف امروز اثری از آنها نیست.

علاءالدینی اضافه کرد: اگر این شیوه حسنه مورد تایید بزرگان شیعه و سنی، روندی غلط بود چرا در طول بیش از یک هزار سال گذشته اجرا می‏شد و مگر می‏شود گروهی ملحد با عقاید انحرافیِ ساختگی خود چنین حکمی را صادر و اجرا کنند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول