اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم‌آباد

ایران اسلامی خود نیز قربانی تروریسم شده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: ریشه تمام حرکت‌های تروریستی در آمریکا و اسرائیل است و هم‌اکنون تروریست‌های اجاره‌ای در خدمت آمریکا و اسرائیل هستند بطوری که تمام دنیا می‌داند ایران اسلامی نیز یکی از قربانی‌های تروریست است.

ایران اسلامی خود نیز قربانی تروریسم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد گفت: با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: ایران اسلامی در اوایل انقلاب یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریست بود و ریشه همه گروهک‌های تروریستی در آمریکا و اسرائیل است، بطوری که القاعده را آمریکا به وجود آورد، از گروهک‌های منافقین با تمام توان حمایت و پشتیبانی کرد و هم‌اکنون نیز در حال دخالت در امور داخلی سوریه است.

وی با اشاره به اینکه جوامع بین‌المللی باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا سایه تروریست و گروهک‌های تروریستی را از سر جوامع بین‌المللی خصوصاً ملت‌های مسلمان برچینند، گفت: امروزه آمریکا و اسرائیل با در اختیار گرفتن تروریست‌های اجاره‌ای در صدد برهم زدن نظم منطقه و از بین بردن آرامش نسبی در جوامع اسلامی هستند.

وی در ادامه با گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری گفت: این دو شهید بزرگ دو شخصیت مخلص، مؤمن و انقلابی و خدوم به ملت ایران بودند به طوری که یاد و خاطره‌شان در دل تک ‌تک مردم ایران ثبت و ضبط است و برای همیشه در تاریخ جاودان خواهند ماند.

وی به طرح معروف شهید رجایی در راستای خدمت‌رسانی به فقرا و سالمندان اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگ در همان مدت کوتاه ریاست جمهوری‌اش منشاء خدمات بزرگی به ملت ایران شد و در راس آن توجه ویژه‌ای به فقرا و نیازمندان داشت.

میرعمادی ادامه داد: شهادت این دو عزیز با نام هفته دولت عجین شده است و این هفته فرصت مناسبی است تا دولت‌مردان خدمات خودشان را بیان بدارند و برای مردم بازگو کنند.

وی، دولت احمدی‌نژاد را دولت پرکار و پرتلاش در عرصه خدمات‌رسانی دانست و افزود: هر دولتی به یک نام و عنوانی مشهور می‌شود و در تاریخ معاصر باید دولت‌های نهم و دهم به ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد را دولت‌های کار و تلاش بنامیم.

وی در ادامه به تلاش‌ها و برنامه‌های دولت در استان لرستان اشاره کرد و افزود: تلاش‌های دکتر ده‌مرده، استاندار لرستان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و این نوید را به مردم بزرگوار این منطقه می‌دهد که آینده‌ای بسیار درخشان در انتظار لرستان است که باز از تلاش‌های استاندار و همکارانش تقدیر و تشکر می‌کنیم چرا که مردم ما مردمی قدردان هستند و این خدمات بزرگ از دید تیزبین آنها غافل نخواهند ماند.

وی با تأکید بر اینکه باید تکمیل کارهای نیمه‌تمام را در اولویت برنامه‌هایمان قرار بدهیم، افزود: کارهای بزرگی در حال انجام است که سعی و تلاش بیشتری می‌طلبد تا زودتر به نتیجه برسند و با عنوان باقیات و صالحات در کارنامه نظام جمهوری اسلامی ثبت و ضبط شوند، باید تلاش‌ها را دو چندان کنیم و نگذاریم ثمره به نتیجه رسیدن این کارهای بزرگ به تعویق بیفتد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به برگزاری نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران اشاره کرد و افزود: جنبش عدم تعهد بزرگ‌ترین مجمع بین‌المللی بعد از سازمان ملل است و اجلاس آن همیشه از اهمیتی خاص برخوردار بوده است که این بار برگزاری این اجلاس در تهران پیام‌های خاص‌تر و مهم‌تری نیز به همراه دارد، چرا که نشان می‌دهد ایران با این همه فشار و تحریم نه تنها منزوی نشده است بلکه محوریت برخی تصمیم‌گیری‌های بزرگ دنیا را نیز در دست گرفته است و در کنار آن دروغ بزرگ آمریکا برای جهانیان روشن می‌شود که با تمام تلاش رسانه‌ای سعی دارد منزوی شدن ایران عزیز را به جهانیان القا کنند.

وی به دیگر پیامدهای مثبت این اجلاس برای کشورمان اشاره کرد و گفت: این اجلاس بزرگ زمینه آشنایی سران دنیا با امکانات و پیشرفت‌های کشورمان را فراهم می‌آورد و موجب ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی ایران با تمام دنیا می‌شود و در آخر موجب می‌شود تیرهای آخر آمریکا و اسرائیل مثل گذشته به سنگ بخورد.

امام جمعه خرم‌آباد هم‌چنین به یک‌شنبه 8 شوال سالروز تخریب حرم و بقاع 4 معصوم در قبرستان بقیع اشاره کرد و گفت: در این روز قبور 4 امام معصوم توسط وهابیت که زاییده دست استعمار استکبار است تخریب شد تا برای همیشه در تاریخ جهان اسلام از این روز به نام روز ویران کردن نام برده شود.

وی ادامه داد: شیعه و سنی با هم اختلاف ندارند و در هر کجا که لازم بوده اتحاد مسلمانان در زیر پرچمی واحد موجب یأس و ناامیدی دشمنان شده است در این میان تنها گروهی که بر طبل اختلاف می‌کوبد گروه وهابیت است که با تهمت‌های ناروایی که به شیعیان می‌زنند موجب اختلاف می‌شود، مشکل امروز مسلمانان و جهان اسلام فقط دو گروه بهائیت و وهابیت است که می‌خواهند مسلمانان را قیچی کنند و آنها را به جان هم بیاندازند.

امام جمعه خرم‌آباد در پایان به افزایش امید به زندگی در دل مردم ایران اشاره کرد و افزود: دشمن با تمام تلاش و با شدت بخشیدن به فشارها و تحریم‌های خود می‌خواهد امید را از زندگی مردم ایران بگیرد، اما نتیجه برعکس شده است بطوری که امروز این خود جوامع غربی هستند که هدف از زندگی‌شان برداشته شده اما مردم ایران با تمام و کمال دارند از زندگیشان بهره می‌برند بطوریکه الان ما شاهد افزایش تفریح‌ها و مسافرت‌های مردم پس از ماه رمضان هستیم و از طرفی حضور مردم در مراسم‌های متعدد سیاسی و مذهبی نشان دهنده امید به زندگی است.

وی خاطرنشان ساخت: در طول ماه مبارک رمضان جمعیتی بالای 15 هزار نفر، 8 بار به مصلای الغدیر خرم‌آباد آمد و خارج شد که 4 نماز جمعه، یک نماز عید فطر و سه مراسم شب قدر با تمام شکوه برگزار کردیم و باید در این راستا و برای حضور هر چه بیشتر مردم در چنین مناسبت‌هایی تلاش‌هایمان را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول